Nagyon érdekes korszakot élünk, az autótörténelem legnagyobb fejlődésén megyünk épp keresztül. „Csak” utasok leszünk saját önvezető autóinkban, és a benzinnek, dízelnek hamarosan nem lesz már szerepe az autózásban. Emellett soha nem látott teljesítményekre képesek az elektromos autók, és folyamatosan növekszik az egyszerre megtehető táv is. A veteránoknak (mint a Tesla is), akik az elsők között mutatták fel hihetetlen autóikat most meg kell küzdeniük azokkal, akik mások apró hibáiból okulva a semmiből raknak össze eszméletlen szuperautókat. A cikkben felsorolt márkák egyértelműen világuralomért mennek.
Faraday Future
Na jó, a Faraday Future -nél a világuralommal többek közt azért is várni kell, mert annak ellenére, hogy elvileg a kínai LeEco pénzeli, anyagi gondjaik vannak és sorra hagyják ott a vezetők a projektet. Ők azóta megalapították az Evelozcity nevű új márkát, amiről talán majd máskor írunk részletesebben. Egyébként ígéretesnek tűnt, 2016 -ban bemutatták az első modellt (FFZERO1), ami egy ezer(!) lóerős villanysportkocsi, majd nem sokkal később az FF91 -et, ami egy 1050 lóerős szabadidő-autó, több mint 600 kilométer hatótávval.
Annyira jól kezdett, hogy több mint 60.000 előrendelést vettek fel másfél nap alatt, és komoly ellenfélnek tűnt a Tesla számára. Az év végére ígérik az első elkészült autókat, de azt nem tudjuk, hogyan akarják ezt megcsinálni, mert nincs saját gyáruk. Őszintén reméljük, hogy lesz ebből még valami, mert a teljesítménye tényleg különlegesség.
Lucid Motors
Az Atieva nevű startup egy tucatfurgonba elektromos hajtásláncot épített. A tucatfurgon az Edna nevet viseli, és két villanymotorjának összteljesítménye 900 lóerő, amivel simán legyorsul egy Ferrari California T-t és egy Tesla Model S-t. Mondanunk sem kell, világhírnevet szerzett. De ez még nem minden, mert ezek után egy BMW i8-ast és egy Dodge Vipert is legyorsult a teszteken, ekkor lett átnevezve a Atieva startup Lucid Motorsra.
Nem sokkal ezután megalkották a Lucid Air -t, ami egy villanymotoros szedán. Ezzel a 379km/h -t is elérték. Viszont a piacra lépéshez sokmillió dollárra van szükség, amit nem tudtak finanszírozni, tehát felajánlották magukat a Fordnak, akik nemet mondtak. A nem túl ígéretes jövő ellenére a Lucid Air rendeléseket már fogadják.
Byton
Legalább mögöttük minden megvan ami a piacra töréshez kell, ugyanis a BMW i8 fejlesztéséért is felelős Carsten Breitfeld a kínai Byton autómárka feje. Terveik is véresen komolyak, jövőre már 300.000 darabot szeretnének legyártani a nankingi gyárban. Ez a SUV annyira high-tech, hogy tablet van a kormány közepén, a műszerfal pedig filmnézésre is tökéletes.
A Breitfeld szerint másfél milliárd forintnyi összegre van szükség a gyártás elindításához, és mivel a kínai állam támogatását élvezik, nagyon bizakodóak. Ha a kínai piacra tudnak lépni, 2020 -ban az USA -ban és Európában is forgalmazzák majd nagyjából 45.000 dollárért.
Kapcsolódó:
Ezt a 4 klasszik verdát vezetned kell, mielőtt meghalsz!
Szinte minden autóbuzinak vannak olyan fantáziái, hogy egyszer egy igazi klasszik autó volánja mögé ül be. Arra nem tudunk neked választ adni, honnan szerezz lehetőséget egy-egy ilyen gép vezetésére, csak azt tudjuk tanácsolni, hogy egyszer az életben mindenképp. mi is vágyunk rá. A Town&Country magazin 25 ilyet gyűjtött össze, mi pedig kiszedtük a 4 legizgalmasabbat.