Szinte minden autóbuzinak vannak olyan fantáziái, hogy egyszer egy igazi klasszik autó volánja mögé ül be. Arra nem tudunk neked választ adni, honnan szerezz lehetőséget egy-egy ilyen gép vezetésére, csak azt tudjuk tanácsolni, hogy egyszer az életben mindenképp. A Town&Country magazin 25 ilyet gyűjtött össze, mi pedig kiszedtük a 4 legizgalmasabbat.
Porsche 911
A Porsche 911 a veteránautózás képviselője – különösen az 1974-es átalakítás előtti formájában. Ez egy elképesztően jól megépített gép, amely a valaha épített sportautók közül az egyik legőszintébb vezetési élményt nyújtja. Az első generációs 911-esek még mai mércével mérve is rengeteg lóerővel rendelkeznek, és a pályán is megállják a helyüket. Nem egyszerű, de akár még az eBay -en is vehetsz egyet, ha vagy annyira vakmerő.
BMW 3.0 CSL
Ha kicsit is élnek benned versenypályás fantáziák, ezt az autót kell felkutatnod. Amikor a BMW 1975-ben Amerikába érkezett, egy kvartett modellt hozott magával, köztük a 3.0 CSL kupét. A versenyzőlegendák, Brian Redman, Sam Posey és Hans Stuck által vezetett autó még abban az évben győzelmet aratott a 12 órás Sebringi versenyen, és a következő évben megnyerte Daytonát. Ez a két győzelem megalapozta a BMW jövőjét az államokban. Mérnöki és teljesítménybeli örökségén túl a 3.0 CSL számos olyan technológia úttörője volt, amely a későbbi BMW modellekben is megtalálható volt, az első négyszelepes hathengeres motortól egy csomó más király technikai fejlesztésig. Állítólag a müncheni BMW Classic Center múzeumában néha van lehetőség beülni egy ilyen kormánya mögé.
VW Beetle
VW Bogár az egyszerűséget és a szórakozást képviseli – más szóval a legjobb autózást. A könnyű vezetési élmény mellett a Beetle barátságos külseje vonzza az embereket, bárhol is autózunk, és úgy tűnik, egy bizonyos kor felett mindenkinek megvan a saját Beetle-története, amit megoszthat valakivel. Meglepő módon az eBayen, de még a magyar hasznaltauto.hu -n is találsz egész jó formában lévő autócsodákat.
Dodge Viper GTS
Az 1990-es évek V10-es Dodge Viper GTS-ét ma már nem lehetne megépíteni. A 450 lóerős teljesítményével ugyanolyan nyers, mint elődje, a Shelby Cobra, mindenféle olyan biztonsági kütyü nélkül, amik ma már (sajnos?) alapvetései az autógyártásnak. Ez a whisky autóipari megfelelője, tisztán – semmi színlelés, csak egy pokoli élmény. Ha tényleg van pénzed ilyesmire, és egy igazi amerikai Viper -ra vágysz, akkor az Auctions America vagy a Mecum lesz a te helyed.
Kapcsolódó:
TOP 3 ázsiai versenygép SZERINTÜNK!
Ha tuningra gondolunk, akkor rögtön egy soklóerős Supra, porig ültetett Civic vagy igényesen felpakolt Skyline jut eszünkbe. Ez nem véletlen, mert a japánok tartják a legtöbb és legnépszerűbb, illetve leglátványosabb tuning show -kat, rendszerint ázsiai verdák főszereplésével. El is áruljuk melyik 3 márka a mi kedvencünk.