A Forma-1 mai futamán a brit címvédő, Lewis Hamilton ért be elsőként a célba, csapattársa, Valtteri Bottas motorhiba miatt kényszerült feladni a versenyt. Második helyen Max Verstappen, míg a dobogó harmadik fokára Daniel Ricciardo állhatott fel.
A pole pozícióból Bottas indilhatott, aki pályafutásának 14. rajtelsőségét szerezte meg, mögüle a csapattársa, majd hadmadik és negyedik helyről Max Verstappen és Charles Leclerc várhatták a piros lámpák kialvását. A mezőny végén Nico Hülkenberg, aki az éppen betegséggel küzdő Lance Stroll helyett versenyzett ezen a hétvégén.
A rajt nagyon simán ment, a 4. körig Verstappen és Leclerc is tartotta a tempót, utóbbi viszont nem sokkal jelentősen lassult a Mercedesekhez és az előtte haladó Max Verstappenhez képest. Az első kerékcsere már a 8. körben megtörtént, Albon csapata egy különös taktikát választott, feltették neki a közepes keveréket, holott az eső lába azért lógott mindvégig. A 11. körben már az eső is szemerkélni kezdett, többek közt ezért, miután Antonio Giovinazzi lejátszotta Vettellel amit kell behívták, hogy feltegyék a kemény keveréket.
LAP 17/60
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Kvyat and Albon come together, and the AlphaTauri racer loses his front wing 😱 He has a whole lap to run to get back#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/HJoiEzxtaT
Alig két körrel később Kimi Räikkönen és George Russell ütköztek, utóbbi jobb hátsó defektet kapott, a finn pilóta autója pedig olyan károkat szenvedett, mivel nem tudta folytatni a versenyt, emiatt a virtuális biztonsági autó szabály lépett érvénybe. A 17. körben Alexander Albon ütközött össze Daniil Kvyattal, az orosz autójának első szárnya le is szakadt.
Ezt követően sorra jöttek a különböző hibák, a 23. körben Esteban Ocon feltételezhetően hidraulikus probléma miatt kényszerült feladni, a 31. körben pedig Perez előzte meg az akkor már motorproblémákkal küzdő Norrist. Neki végül a 44. körben kellett feladnia a versenyt, elegánsan leparkolt a pálya szélén, a biztonságiautót pedig a pályára küldték. A Safety Car a 49. kör végéig bent is maradt, de a verseny hátrelévő részében Hamiltont már nem sikerült utolérni. Ezzel 69 pontra növelte előnyét a többiekkel szemben és beálíltotta Schumacher győzelmi rekordját is.