A Huawei Technologies Hungary készített egy online felmérést, ahol a magyarok okosóra viselési szokásait és igényeit mérték fel. Érdekes végeredmény született.
A magyarok közel 63 százaléka rendelkezik okosórával és okoskarkötővel, 54 százalékuk pedig használ vezeték nélküli fül-, vagy fejhallgatót. Legalább 12 százalékuk használ olyan okoseszközöket, amelyek egészségük megőrzésében segítenek, mint az okosmérleg és vérnyomásmérő, de 15 százalékuk például nem használ semmilyen okoseszközt. Továbbá az a sejthető és tulajdonképpen egyértelmű válasz is kiderült, hogy a válaszadók közel 64% -a a kompatibilitást veszi ifgyelembe legelőször, tehát, hogy az eszközt könnyedén össze lehessen kötni a már meglévő okostelefonjukhoz, a magyarok 63 százaléka számára ezen felül a hosszú üzemidő is nagyon fontos tényező.
Az eszköz ára csak a válaszadók 59% -át érdekli, 57,5 százalékuknak pedig a kényelmes viselhetőség is nagyon mérvadó a választás során. A dizájn és a márka furcsa módon csak a magyarok 40% -át érdekli egyáltalán, a különleges, egyedi funkciókra, tehát, hogy valami egészen új legyen, csak az okoseszközt használók 23,5% -nál fontos.
Legalább arra használjuk amire tényleg jó
Sok (néhány) évvel ezelőtt, mikor megjelentek ezek az okoskarórák, nem nagyon tudott a világ mit kezdeni vele. Először úgy gondoltuk, illetve a gyártók is arra koncentráltak, hogy amolyan kiegészítő funkciója legyen a mobilunknak, aztán mikor néhány gyártó különböző egészségmegőrző és figyelő szenzorokat telepített, illetve az okosóráikat igazából ezen funkciók köré építették, világossá vált a valódi hasznossága. A magyarok is hamar rájöttek, és a felmérés során kiderült, hogy a felhasználók 63 százaléka használja okoseszközét edzéshez vagy futáshoz, míg 57 százalékuk elsődlegesen alvásmegfigyelőként használja azt. A válaszadók 77% -a örülne, ha teljesen vízállóak lennének ezek az okosórák, mi pedig úgy gondoljuk, hogy a felmérés egyértelmű eredményei hamarosan ilyen jellegú előrelépéseket fognak jelenteni. Az okosórákat használók 60% -a már elő sem veszi a mobilját amikor az jelez, mert ezen nézi meg az értesítéseket, majd eldöntik, érdemes-e emiatt előkapni.
28,5% rövid telefonbeszélgetéseket, 30% pedig telefonjaik alapfunkcióinak elérését is ezen végzik. A telefonba épített okos asszisztenst azonban mindössze 5,7% hívja elő, feltehetően nem teljesen világos, hogy mit is tud, és őszintén, még mi sem használjuk. Az okosórás fizetést mindössze 13,5% használja rendszeresen, de a vásárlók 35% direkt az NFC chipes készülékeket keresi, annak ellenére, hogy fele épp csak kipróbálja.
Márkától függetlenül is
Az okoseszközöket használó magyarok 58 százaléka elvárja, hogy márkától függetlenül kapcsolódjanak eszközeik egymáshoz, de 21 százalékuk figyel arra, hogy azonos gyártó eszközeit vásárolja a funkciók teljes kihasználása érdekében.
A felmérés világosan rámutatott, hogy a felhasználók számára a hosszú üzemidő és a minőség mellett, hogy az okoseszközeik zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolódjanak egymáshoz
összegezte a helyzetet Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói üzletágának marketingigazgatója.
(Forrás: bytech.hu)