SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Öko
  • Tech/Tudomány

Egyesek szerint greenwashing az Ikea erdővásárlása

  • 2021-02-23

Az amerikai Georgia állam délkeleti részén közel 11.000 hektárnyi erdőt vásárolt a svéd Ikea befektetési csoportja, és a céljuk, hogy ezt a 44,5 km2-nyi erdőterületet háborítatlanul őrzi, megvédi. Egyesek szerint ez egy nagy büdös semmi ahhoz képest, amennyi erdőt kivágtak már a svéd bútor-nagyhatalom megrendeléséből, úgynevezett *greenwashing.

A greenwashing kifejezés Jay Westerveldtől (1986) származik, amit nyugodtan lehet a vállalatok zöld álcájának hívni, hiszen magyarul annyit tesz, hogy a vállalatok több pénzt költenek zöld kommunikációjukra, mint a tényleges környezetbarát gyakorlatra, társadalmi felelősségvállalásra. Elhitetik az emberekkel, hogy ők egy felelős vállalat, de sokszor a vállalat kommunikációjában megjelenő „zöld” állítások nem igazak, vagy éppen elhanyagolható kicsinységeket próbálnak CSR köntösbe bújtatni, ezzel félrevezetve a fogyasztókat, akik már eleve nehezen igazodnak el a mai divatos zöld fogalmak terén. (Forrás: csrmesterek.blog.hu)

Az Altamaha folyó medencéjében található nagy zöld terület megvásárlását az Ingka Group nevű befektetési cég jelentette be. A föld megvásárlásának az elsődleges célja, hogy egyben maradjon és örökké erdő lehessen. Ez a terület 350 állat- és növényfajnak ad otthont, és továbbra is látogatható marad. 2014 óta az Ingka mintegy 613 ezer hold (körülbelül 2480 km2) erdőt vásárolt az Egyesült Államokban és Romániában, eltökélt céljuk pedig az, hogy 2030 -ra több erdőt védjenek meg a felvásárlással, mint amennyi faanyagot felhasználnak. Az Ikea saját bevallása szerint a világ üvegházhatású-gázok kibocsátásának 0,01% -ért felel és a világ kereskedelmi faellátásának körülbelül 1 százalékát használja fel.

Egy kevésbé kérdéses projekt:

Örömhír: a Nagy Zöld Fal magasabb fokozatra kapcsol

Ez az az építmény amiről korábban már írtunk. A Nagy Zöld Fal egy nagyon okos ötlet arra, hogy meggátolják a Szahara terjeszkedését. Az Európai Unió így is sok millió eurót költött már erre a nem csak a kontinenst, de a világot is befolyásoló gigantikus fasorra, amit nem mellesleg a legtöbb afrikai ország egyaránt támogat.

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Befektetés
  • Erdő
  • Greenwashing
  • IKEA
  • Környezetvédelem
Előző cikk
  • Dizájn

Tökéletesen lakható, tengerre néző panorámával ez a spanyol kecó

  • 2021-02-21
Lássuk!
Következő cikk
  • Luxus villa
  • Magasélet

Hibátlan fényűzés és luxus jellemzi ezt a szállodát

  • 2021-02-23
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

BESZÉLNI KELL az elfojtott érzelmekről!

Lássuk!

NEM FOGOD ELHINNI milyen melója van ennek a fickónak

Lássuk!

Teljesen személyre szabható ez a retró kinézetű FUTURISZTIKUS BICIKLI

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!