Ha egyik sem, ne zárd be rögtön ezt a cikket, mert itt most kiváló tippeket kaphatsz arra, hogy csináld jól. Egyszer még szükséged lehet rá, de legrosszabb esetben is, most eloszlatjuk a kételyeidet, hogy megtudd, a te főnököd valóban vezetőnek született-e. Pozíciót megszerezni nem annyira nehéz. Megtartani és azt jól csinálni annál nehezebb. Hiába jó valaki szakmailag, ha az emberekkel nem tud bánni. A jó, hogy mind a 9 jótanács, amit az amerikai Forbes gyűjtött össze, javítható és korrigálható, tehát több szempontból is nagyon hasznos cikket írtunk.
Egy főnöknek nem mindig csak jó ötletei vannak
Viszont problémás, ha nem hallgat az emberei jótanácsaira. Persze, a főnök mondja meg mi legyen, de olykor meg kell, hogy hallgassa a többieket. Mindenen lehet finomítani és igazítani, csak figyelni kell.
Hiba, ha állandóan e-mailezik
Vannak bizony dolgok, amiket jobb személyesen megbeszélni. Persze, érthető, ha egy elfoglalt vezető nem rohangál ki 3 percenként az irodából, vagy nem keresi meg minden egyes kollégáját minden piszlicsáré hülyeséggel, de naponta egyszer a közvetlen kollégáinkkal azért vegyük fel személyesen a kontaktot.
A munka elvégzése elsődleges
Ezzel tényleg semmi gond. Egy jó vezetőnek jó példát kell mutatnia, szorgalmasan és kitartóan kell dolgoznia, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a cél nem feláldozható a munkahelyi légkör és a kollégák rossz mindennapi közérzetének oltárán.

Csak azt mondja, mit kell csinálni
Minden jó vezetőnek vannak jó beosztottjai, akiknek delegálhatja a megfelelő feladatokat, és jó esetben nem mindent neki kell egyedül csinálnia. Azonban nem csak azt kell megmondani egy jó vezetőnek, hogy mit kell csinálni, hanem meg kell kérdeznie a közvetlen kollégáit, hogy mit látnak, hátha távolabbról és egy másik szemüvegen keresztül egészen másképp néz ki az adott probléma vagy feladat.
Hogy van a kolléga? A számokat hozza!
A számok nem mondják el, hogy érzi magát a kolléga. Attól, mert teljesítette a számokat, elvégezte az adott feladatait, akár a mentalitásának is köszönhető, és nem feltétlen köthető a lojalitáshoz és a lelkesedéshez. Ezeket fel kell olykor térképezni, meg kell velük beszélni a felmerülő gondokat, és érdemes a hogylétükről kérdezgetni őket. Ha bántja valami a lelküket, a legrosszabb, ha nincs egy megértő felettes, akivel lehet beszélni ezekről.
Dicséretből még senki nem vett kenyeret
Ha a jó szavak mellé nem társul versenyképes/kiemelkedő fizetés, akkor valóban elég kevés lehet. De kétségtelen, hogy a jó szavak mindenkinek jól esnek. Mondjuk a fenntebb említett napi csevegésbe belefúzheted, és máris két pontot kipipálhatsz.

Csak azt tudja, mik a beosztottak kötelességei
De azt már rendszeresen elfelejti a rossz főnök, hogy neki milyen kötelességei vannak a beosztottjai irányába. Alsó és középvezetőként nyilván képviselni a hierarchián alatta elhelyezkedőket, és foglalkozni a gondjaikkal, problémáikkal. Ha jó vezető szeretnél lenni, mindig legyen nyitva az ajtó az emberek előtt, sose zárkózz el.
A kényelmetlen téma tabu
Nem ritka, hogy egy személyes gondból csoportos probléma lesz. Ahogy az sem ritka, hogy egy-egy, rosszabb esetben minden meeting kínos félrenézések, kellemetlen megjegyzések és szikrázó hangulatban telik. Ezekről érdemes beszélni. Közös problémáról közösen, bevonva az érintetteket, személyes problémákról nyilvánvalóan személyesen, négyszemközt. Sose csinálj cirkuszt egy kényes kérdésből sem.
Hol maradnak a vízíók?
A vezető bukásának elsődleges oka az, ha belefásul a munkájába. Nincs jövőkép, mnincsenek tervek és nincsenek új, innovatív ötletek. Minden napra kell, hogy jusson egy építő ötlet, amibe bele lehet kapaszkodni, és újabb mérföldköveket meghatározni. A sikeres közös munkát és az egyéni vezetői képességekben rejlő lehetőségeket ez mozdítja előre. Azon felül az embereid is ezt várják tőled, nem pedig a bepunnyadást.