Már 10 éves hagyománya van az Egyesült Királyságban annak, hogy a John Lewis márka indítja a karácsonyi reklámok szezonját, ezúttal már november 10-én közzétették a YouTube-on. A menő celebek, influenszerek, fény és csillogás helyett azonban másra helyezte a fókuszt.
A brand most sokkal inkább az érzékenyítésre koncentrált, és a legjobb, hogy ez nem csupán egy „üzenet nélküli” érzelgős ünnepi reklám, hanem komoly téma van mögötte. A történet középpontjában egy férfi áll, aki gördeszkázni tanul: a számtalan esés, sérülés és sikertelenség ellenére mindig újra feláll, a munkahelyén is gördeszkás videókat néz, eközben a feleségével lázasan készülnek az ünnepekre, mert vendéget várnak.
Az ajtóban egy kislány jelenik meg, gördeszkával a kezében. Ekkor nyer értelmet, hogy a leendő nevelőapa a gyermek kedvéért tanult meg deszkázni, és ez minden sérülést megért.
Az videó végén látható felirat szerint az Egyesült Királyságban több mint 108 ezer gyerek van a brit ellátórendszerben, gondozásban, akik családra várnak. A reklám készítői azt mondták, hogy bár az előző években nem ezt szokthatták meg tőlük, idén valami olyat akartak, ami megállásra készteti a szigetlakókat, elgondolkodtatja őket arról, mi a valójában fontos az életben. Közreműködő partnereik az Action for Children és a Who Cares? gyermekjótékonysági szervezet, akiket egy játékmackó vagy a reklámban is látható gördeszka megvásárlásával közvetlenül lehet támogatni.
Itt egy magyar példa is:
Az Unicum indította be a karácsonyi sírós reklámok szezonját
Egy nagyon jó hangulatú, meghitt ünnepi reklámmal indult útjának a karácsonyi szezon reklámfilmes forgataga, mely a hazatérést, békét, és apa-fia kivételes kötelékét mutatja be nekünk, természetesen egy jóleső Unicum társaságában. A nem mindennapi reklámfilmben Haumann Máté, és édesapja, Haumann Péter idézik meg az ünnepek meghitt hangulatát, és az együtt töltött idő örömét.
(Forrás: Telex)