Úgy tűnik az elmúlt napok eseményei a Red Bullnál egyáltalán nem volt hatással a futamra, még egy ilyen feszült helyzetben is remekül teljesítettek a versenyzők és az istálló munkatársai is. Nagyon sima győzelmet aratott a Szaúd-arábiai Nagydíjon Max Verstappen, mögötte csapattársa, Sergio Perez ért célba, a dobogó legalsó fokára pedig Charles Leclerc ért oda.
A 2024-es szezon második futamát is az élről indította Max Verstappen, mellőle a Ferrari ifjú titánja, Charles Leclerc. A második sorban Sergio Perez és Fernando Alonso, majd a két McLaren és a két Mercedes várta a piros lámpák kialvását. A rajtot Verstappen remekül kapta el és Leclers is sikeresen megőrizte a pozícióját Perezzel szemben. Piastri Fernando Alonso elé tudott kerülni, a vakbélgyulladás miatt műtéten átesett Carlos Sainzot helyettesítő Oliver Bearman pedig sikeresen megőrizte 11. helyét.
A 4. körben már nem bírta Leclerc a nyomást, Perez folyamatosan a sarkában volt és el is ment mellette. Három körrel később aztán a biztonsági autót is a pályára kellett küldeni, miután Lance Stroll a gumifalnak csapta az autóját. Ezt kihasználva a bokszba hajtottak a versenyzők és mindenki kemény keverékű gumikat kapott. Csak Norris, Hamilton, Hülkenberg és Zhou maradt kint, miután a csapataik más taktikát választottak.
A biztonsági autó a 9. körben távozott, ekkor Norris állt az élen, de mindössze néhány körig bírta, mert Verstappen el is ment mellette, ezzel visszavéve az első helyet. Bearman pedig remek pótpilótának tűnt, megelőzte Zhout és feljött a 10. helyre.
LAP 7/50
— Formula 1 (@F1) March 9, 2024
Stroll into the barriers
He tells his Aston Martin team he's okay
⚠️ SAFETY CAR ⚠️#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/5eaIiGItkw
A verseny közben aztán kiosztották a büntetéseket is, Perez 5 másodpercet kapott veszélyes bokszutcai kiengedés miatt, Magnussen pedig 10 másodperces időbüntetést kapott amiért a falnak szorította Alex Albont. A 18. körben Perez megelőzte Norrist, így a két Red Bull ismét az élen volt. 9 körrel később Leclerc is elment az akkor még mindig közepes keverékű, már kopott gumikkal versenyző Norris mellett. Ekkor Verstappen előnye már 15 másodperc volt.
Hamilton, aki Norrissal, Hülkenberggel és Zhou -val együtt nem ment ki a bokszba a bitztonsági autós szakaszon, a 37. körben érkezett a bokszba, a 9. helyre jött vissza, és a lágy gumikkal folytatta a versenyt. Egy körrel később Norris ugyanígy tett, és Hamilton elé, a 8. helyre ment vissza a pályára. A kerékcsere után bár elég jó tempót mentek, nem tudtak közelebb kerülni Oliver Bearmanhez, aki élete első F1 -es versenyén nagyon értéket pontot szerzett a csapatának. A jövőben, egy esetleges üresedésnél ez még akár jól is jöhet a számára.
A futamot végül fölényesen nyerte meg Max Verstappen, aki mögött 7 másodperccel lemaradva csapattársa Sergio Perez, majd Charles Leclerc gurult át a célvonalon. Pontszerző helyeken ért célba még Piastri, Alonso, Russell, Bearman, Norris, Hamilton és Hülkenberg.
Kapcsolódó:
8 legendás Forma-1 -es versenyző aki TÖRTÉNELMET ÍRT!
Vajon mi határozza meg, hogy mitől lesz valaki nagy pilóta, akit a jövőben is sokat emlegetnek majd? Vajon a győzelmek száma, egy tragikus baleset, vagy az eltöltött évek és a sportágban betöltött szerepek döntenek? A Top Gear és az autosport.com gyűjteménye alapján összeszedtük a világ legnagyobb F1 versenyzőit, több szempontot is figyelembe véve.
(Forrás: f1vilag.hu)