A francia szenátus ugyanis elfogadta azt a rendeletet, miszerint minden olyan parkolót napelemmel kell fedni amely 80 férőhelynél több autót képes befogadni, mindössze 3-5 éven belül. A nagy áruházak egy része lehet, hogy trükközni fog azzal, hogy drasztikusan csökkenti a férőhelyek számát, viszont ez nem túl szerencsés, hisz ezzel a saját forgalmát vágja meg. Meg azt se felejtsük el, hogy nem Magyarországról van szó, a kiskapuzás nem mindenhol divatos. Ennek ellenére, illetve ezzel az eshetőséggel is számolva a francia kormány 11 gigawattos többletenergiával számol.
Az újépítésű ingatlanok és parkolók esetében egyébként már 2021 óta kötelező a napelemek telepítése, a most elfogadott rendelet viszont ennél lényegesen szigorúbb, hisz míg a korábbi kötelezettség négyzetméterben határozott, ez most férőhely alapú, ezen felül pedig visszamenőleg, a már megépült parkolókat is érinti. Van ugyan néhány kivétel, felmentést kaphatnak ha műszaki, biztonsági, építészeti vagy örökségvédelmi indokokkal tudják alátámasztani a kötelező napelemek telepítésének hátrányát az esetükben, illetve a kifejezetten 7,5 tonnánál nagyobb járművek parkolói valamint az idegenforgalmi látványosságok közvetlen közelében található parkolók is.
A 80-400 férőhelyes parkolók esetében 2023 júliusában lép életbe a kötelezettség, és az üzemeltetők 5 évet kapnak a beruházások megvalósítására. A 400 autónál többet befogadni képes parkolókra szigorúbb szabály vonatkozik, esetükben 3 év alatt kell a terület legalább 50%-át lefedni napelemekkel (vagy egyéb megújuló energiát termelő eszközökkel).
Bár elenyésző erdedmény, de szigorúan véve a számításokat valamelyest az üzemanyag felhasználás is csökkenni fog, hisz a napelemek árnyékában parkoló autók nyáron nem melegszeenk fel, így a légkondikat sem kell csúcsra járatni. Franciaországban várhatóan nem fog óriási problémát okozni az intézkedés, hisz néhány helyi Lidl már most is csinált ilyesmit, noha nem olyan arányban, mint amit a szabályozás most előír.
(Forrás: Villanyautósok.hu)