SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Jövő
  • Tech/Tudomány

Az Elon Musk által társalapított kutatócég elkezdte szimulálni az evolúciót

  • 2021-11-16

Ez így persze egyszerűnek hangzik, valójában kicsit bonyolultabb.

Az OpenAI az elmúlt években azon dolgozott, hogy megnézzék, a virtuális térben ki tudnak-e fejleszteni egy sokkal intelligensebb, kifinomultabb mesterséges intelligenciát. Az alapelv az volt, amit ma tudunk az egyedfejlődésről, hogy mikroszkópikus életformákból évmilliárdok alatt, az életben maradásért való verseny következtében váltunk a ma ismert emberi fajjá. Az egyik oldalon a többágenses tanulás (multi-agent learning) a másik oldalon pedig a megerősítéses tanulás (reinforcement learning) vívott ádáz küzdelmet egymással, miközben egymást is tanították. Előbbi megoldás több különböző algoritmust versenyeztet a legjobb megoldás érdekében, utóbbi pedig nagy számú próbálkozásból, a sikeres és sikertelen nekifutásokból tanulja meg elérni a kitűzött célt.

Hirdetés

Az OpenAI ezeket versenyeztette egymással több százmillió körön keresztül, és figyelemmel kísérték, hogy alakulnak ki a legkomplexebb megoldások, a virtuális térben történő eszközhasználattal együtt. Egy olyan zárt teret „építettek” az AI karakterek számára, amelyekben a két csapat dolga mozgatható és nem mozgatható tárgyak, illetve különféle rámpák felhasználásával bújócskázni. Az egyik csapatot „büntették/jutalmazták,” attól függően, hogy sikeresen bújtak-e el vagy megtaláltak-e mindenkit, aki elbújt. Azon kívül, hogy meg kellett találniuk a másikat, egyéb utasításokat nem kaptak.

500 millió kör után már mindkét csapat tucatnyi stratégiát tanult meg. Kezdetben nem tologatták a mozgatható objektumokat, csak megpróbáltak elbújni minden mögött, nyilván kevés sikerrel, de a 25 milliomodik kör után már a bújók erődöt építettek maguk köré a barikádokból és dobozokból, és ehhez még együtt is működtek, hogy minél gyorsabban végezzenek az építkezéssel.

(Fotó: dataidedesign.com)

További 50 millió kör után a keresők rájöttek arra, hogy a rámpák mozgatásával felmászhatnak az építményekre, és megtalálhatják az elbújt ellenfeleiket, a 85 milliós határnál pedig már azt is kitapasztalták, hogyha a dobozokat mozdíthatatlanná teszik azzal, hogy eltorlaszolják a bejáratokat, az ellenfél nem tudja felhasználni. Ezután olyan fordulat jött, amire az AI kutatók nem számítottak: a 380 milliomodik kör környékén a keresők rájöttek, hogy ha egy lezárt rámpán felmásznak egy mozgatható dobozra, bejuthatnak a bújók által teljesen eltorlaszolt erődítménybe. A bújók pedig egy idő után ezt is kiküszöbölték.

Nem mondtuk nekik, hogy menjenek oda a dobozokhoz, és használják fel őket. A többágenses versenyben egymásnak adtak új feladatokat, hiszen a megtanult stratégiákhoz a másik csapatnak alkalmazkodnia kellett

mondta az MIT Technology Review-nak Bowen Baker, az eredményeket bemutató tanulmány egyik szerzője.

Kapcsolódó:

Valószínűleg MEGVAN, miért hibázik a Tesla amikor villogó hatósági járművel találkozik

Az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal vizsgálatot indított, a Tesla Y, X, S és 3-as modellek baleseteinek esetében, miután 17 ember megsérült, egy pedig meghalt, mert az önvezető funkcióval közlekedő járművek nekiütköztek rendőr, mentő vagy tűzoltóautóknak.

(Forrás: Qubit | Borító: dataidedesign.com)

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • AI
  • Evolúció
  • Mesterséges intelligencia
Előző cikk
  • Tech/Tudomány

Íme Yamal, a 75.000 lóerős bitang nagy jégtörő

  • 2021-11-16
Lássuk!
Következő cikk
  • Film
  • Kult

Pókember – Nincs hazaút előzetes

  • 2021-11-17
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

EZT BONTSD MEG, ne az ökoszisztémát!

Lássuk!

Nem full extrát, hanem MEGFIZETHETŐSÉGET ÉS EGYSZERŰSÉGET kínál a Slate új eleketromos pick-up -ja

Lássuk!

Ezeket a filmeket ajánljuk hétvégére a Netflixről

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!