A Redwood Materials nem most kezdte, régóta a piacon vannak és egész hálózatot üzemeltetnek, ezért aztán minden adott volt, hogy az akkufeldolgozás mellé elkezdjenek újrahasznosítással is foglalkozni.
A villanyautók akkumulátoraival kapcsolatban többször volt szó a magazinban is újrahasznosításról, működnek is ilyen akkupakkokból álló telepek világszerte, azonban sokkal tovább maradnak biztonságosan működőképesek és elég kevés a leselejtezett villanyautó is, így ezek nehezen épülnek tovább a volumen miatt. A Redwood Materials azonban nagyban játszik, állításuk szerint tíz amerikai használt akkupakkból kilenc náluk landol.
A cég eredetileg azért jött létre, és az elmúlt években azért is működött nyereségesen és hatékonyan, mert nem csak elektromos autók akkupakkjait gyűjtötte be, hanem leginkább a háztartási elektronikai hulladékok különböző akkumulátorait dolgozták fel, hogy ezek alapanyagait visszaforgassák új akkumulátorok gyártásába. Aztán most, hogy rohamosan terjed a világon az elektromos autózás, létrehozták a Redwood Energy üzletágat, ami a használt akkupakkoknak ad második életet.
Jellemzően olyan 50% alatti hatásfokkal rendelkező akkumulátorokat gyűjtenek be, amik egy EV meghajtásához már kevésnek bizonyulnak vagy nem elég üzembiztosak, viszont energiatárolásra, nagy helyen, több hasonló teljesítményű akkuval összekötve elég hatékonyak lehetnek. De ezeket az energiatárolókat nem csak úgy maguknak a semmi közepén építik, hanem különböző cégeknek, akiknek jelentős energiaforrásra van szükségük. Legutóbb a Crusoe-nak, egy a mesterséges intelligencia projektekhez infrastruktúrát, számítási teljesítményt nyújtó szolgáltatónak épített egy ilyen energiatárolót.
A texasi Abilene városában felhúzott használt akkupakkokból álló telep lett a legnagyobb a világon, 12 MW teljesítményű, 63 MWh kapacitású rendszer. Ez nyilván egy gigantikus méretű napelemfarmhoz van kötve, és mivel annak minden túlteljesítményét tárolni tudják, jóval olcsóbban jutnak energiához, mintha csak és kizárólag a hálózatról vennék.

A Redwood számításai szerint jelen pillanatban 350 GWh akkukapacitás van az USA útjain villanyautók formájában és ez évente 150 GWh-val fog nőni, úgyhogy a hasonló projektek is sokasodni fognak a jövőben. A cég állítása szerint jelen pillanatban 1 GWh akkukapacitás áll készen a második életére a raktáraikban, és terveik szerint jövőre ezt 5 GWh -ra növelnék. Máris vannak megrendeléseik, és eddig nagyon úgy fest, hogy egyik fő profiljuk a mesterséges intelligencia támogatása lehet.
Jelenlegi becslések szerint 2028 -ra az Egyesült Államok villamosenergia-fogyasztásának 12 százalékát teszik majd ki a hasonló létesítmények, 2040 -re pedig akár meg is duplázódhat az ország energiafelhasználása és annak ellátására működtetett telepek száma.
Ezt is olvasd el:
Ez történik az elektromos autók akkumulátoraival, miután kikerültek a kocsiból
Egyre széleseb körben terjednek el az elektromos autók, és az elsődleges érv azoknak, akik el sem tudják képzelni mennyivel élhetőbb alternatíva az elektromos autókra váltás, hogy az akksi csak gyűlik és gyűlik majd valahol, így összességében épp olyan szennyező, mint a hagyományos üzemű gépjárművek. Pedig valószínűleg tévednek.