A világ legnívósabb, prémium óramárkája nem egészen azt adta a rajongóknak, mint várták. A cikkben meglátod miről is van szó egész pontosan.
A Rolex az elmúlt 10 évben már nem csak egy szűk elit kör kedvenc órája, hanem egyre többen tehetik meg, hogy akár rengeteg lemondás árán is, de szerezzenek egy ilyet a kezükre. A leggazdagabbak pedig inkább a villa központi helyére rakják a milliós darabokat, hogy azt mutogathassák a kőgazdag üzlettársaknak és barátoknak. Míg 2010 körül az emberek még speckó fórumokon vitatkoztak csak szűk keretek között heteken keresztül egy-egy karóra dizájnján és működésén, addig ma már a Rolex youtuberek videóin keresztül, és magazinok címlapjain hirdeti magát, hogy még szélesebb kört érjen el óráival. Sokan a Rolex-hype gyorsulását a Phillips aukciósház New York-i árverésének tulajdonítják, amikor Paul Newman Rolex Daytonája rekordösszegért kelt el.
Az órabiznisz pörög
Olyan méreteket ölt a Rolexek iránti kereslet, hogy gyakorlatilag egy-egy alapmodellhez is csak hetek múltán lehet hozzájutni, de az igazán menő darabokért egy várólistára kell feliratkozni, igaz, az ilyen listák valódiságát a kereskedők és maga a Rolex is tagadja. Az viszont egész biztos, hogy a gyártó nem gyárt elég órát, valószínűleg azért, hogy tovább növelje a presztízsértékét, ezzel viszont a second hand online shopoknál, mint például a Chrono24, háromszoros áron mennek el a legdrágább modellek. A legjobb példa erre a fehér számlapos, kerámia lünettás „Panda” Rolex Cosmpgraph Daytona, ami listaáron 13 100 euróba, vagyis közel 4,7 millió forintba kerül, az előbb említett online karórakereskedőnél 30 ezer és 38 ezer euró közötti áron mozog.

Hogy „vágja át” a rajongóit a Rolex?
Tulajdonképpen minden életképes régi márka ezt csinálja és ezt csinálná. A Rolexnek annyiban könnyű a dolga, hogy megteheti, mert senki nem haragszik annyira, hogy ne akarná. A lényeg, hogy random időközönként bedobja a hírt (természetesen jól meg PR -ozva), hogy egyes modelleket kifuttat, ilyen volt a fentebb említett Cosmpgraph Daytona esete is, mikor pár hónap alatt a second hand piac majdnem 10.000 eurót húzott fel az árán. Szóval, megszellőzteti a kifuttatás hírét, aztán pár hónap múlva apró változtatással visszahozza azokat, ezzel a márkát körülvevő hypeot nagyon ügyesen fenntartja. De őszintén, nem így csinálnád te is? Kis energiabefektetéssel óriási hasznot behúzni.
Ez a Rolex-buborék
Egy április 7, -re bejelentett esemény kapcsán az igazi Rolex-fanok és szakértők az Explorer II megújítását várták, ezt arra alapouzák, hogy a Submariner 50. évfordulóján kiadták a zöld lünettás „Kermitet”, ami egészen egyedi és extra megjelenést ad, de nem. Ennél lényegesen kevesebb változtatást eszközöltek, bár új GMT-szerkezetet és keskenyebb tokfüleket kapott, szememl látható (vagyis pontosan nem látható) a különbség.
De nem csak ez az „új” modell jött, hanem még ezek is, és hogy elfogadd azt, hogy egy belépő modellre sem lesz hamarosan elég pénzed, már most szólunk, hogy a Rolex bejelentette, hogy megszünteti a 39 milliméteres tokátmérőjű Explorer I gyártását, tehát a belépő szintű modellek ára máris elkezdett emelkedni.

Kapcsolódó:
A prémium karórák újra a csúcsra törnek
A luxusórák 2015 és 2016 -ban mélypontra kerültek, már ami az eladások számát és a svájci óragyártás bevételeit illeti. A régi vágású luxus helyett az Y-generáció például már a modernebb japán szerkezetekben, illetve okosórákban találta meg a számításait. Nagyon úgy tűnt, hogy leáldozni látszik a luxusóra, mint fogalom, legalábbis amit a hagyományos értelemben vett klasszikus prémiumként ismerünk.
(Forrás: Player.hu)