Nagyon parádés és taktikus futammal a Ferrari versenyzője, Carlos Sainz nyerte a vasárnapi szingapúri futamot, a 2. helyen Lando Norris, harmadikként pedig a hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton ért célba.
A pole pozícióból ismét Sainz várhatta a rajtot, mellőle George Russell, a második sorból pedig Charles Leclerc és Lando Norris. A Red Bull versenyzői a borzasztó időmérő eredmény miatt csak a 11. és 13. helyről rajtolhatott. Lance Stroll az időmérőn történt súlyos balesetét követően bár sérülés nélkül, egyedül szállt ki az autóból, az utóhatásait érezve nem állt rajthoz a futamon
Sainz kiválóan kapta el a rajtot, Russell viszont beragadt, amit az egyedüliként lágy gumikkal rajtoló Leclerc ki is használt. Hamilton is jól kapta el a rajtot, de az első kanyar féktávját benézte és a bukótérből jött vissza. A rajtnál ennél nagyobb incidens szerencsére nem történt, így a futam mehetett szépen tovább.
A 20. körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót, mert Logan Sargeant falnak küldte a Williamset, az autójáról pedig rengeteg alkatrész szóródott szét a pályán. A biztonsági autó jó alkalom volt a hamarosan esedékes kerékcserékre, ezt a kiállást a legtöbben megtették. Leclerc a nagy forgalom miatt csak lassan ért vissza a pályára, Russell és Norris mögé, ezzel elveszítve a dobogós helyezését.
LAP 20/62
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Sargeant bumps the wall
He's got going again but his damaged wing is showering sparks everywhere…
⚠️ @astonmartin SAFETY CAR ⚠️#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/qGJN1WOEfZ
2 körrel később a biztonsági autó elhagyta a pályát és folytatódott a futam, Sainz az élen, mögötte viszont Max Verstappen, ugyanis csapattársával együtt nem álltak ki, a futamot ugyanis kemény keverékkel indították, ami még bírta egy kicsit. A friss gumik azonban mégiscsak jobbak voltak, a két Mercedes simán elment a Red Bullok mellett.
A Ferrari nekiállt taktikázni, ugyanis arra utasították Sainz -t, hogy ne nagyon húzzon el Russellel szemben, hogy ne szakítsa szét a mezőnyt, ezzel megakadályozva azt, hogy valaki előnyös helyzetben vigye véghez a második kerékcserét. A 39. és 40. körben aztán megérkeztek a bokszba a Red Bullok is az első kerékcseréjükre: Perez a 18., Verstappen pedig a 15. helyre csúszott vissza.
A 43. körben Esteban Ocon autója megállt a pályán, életbe lépett a virtuális biztonsági autós protokoll, ezt kihasználva Russell, Hamilton és Alonso is a bokszba hajtott. A Mercedesek a bokszból kijőve eszeveszett tempóra kapcsoltak. A verseny utolsó néhány köre aztán rengeteg izgalmat tartogatott, Sainz és Norris mögé 5 körrel a leintés előtt érkezett meg a két Mercedes. A Ferrarik pedig újabb taktikai lépésre szánták el magukat: Sainz folyamatosan DRS távolságon belül tartotta Norrist, aki így fel tudta venni a harcot a mögötte veszett tempóban autózó Mercedesekkel, akiknek így nem volt esélyük Sainz -t jobban megközelíteni.
A grandstand finish to a glittering race! 🤩
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
The Smooth Operator is back! 💪#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/9reQvOpYkf
George Russell aztán a futam végére bizonyára elfáradt, egy hiba pedig odáig vezetett hogy a gumifalban landolt az autójával. A Ferraris taktika jónak bizonyult, a Mercedesek közül egyet kiiktattak úgy, hogy ahhoz kvázi semmi közük nem volt. Végül Sainz egy komoly taktikai futammal megszerezte az első helyet, mögötte Lando Norris és Lewis Hamilton ért célba. Pontszerző helyen még a másik Ferrarival Leclerc, majd a világbajnoki címét tartó Verstappen, őt pedig Gasly, Pastri, Perez, Lawson és Magnussen követte. A 2023 -as szezon jövő héten Japánban folytatódik.
(Forrás: f1vilag.hu // Borító: twitter.com/very_berry99)