Évtizedek után a San Francisco -i közlekedési hatóságok végre jóváhagyták, hogy 212 millió dollárból felújítsák a sajnálatosan elavult, 1998 óta működő vasúti irányítórendszert. Ez többek között azt jelenti, hogy a San Francisco -i vonatokat többé nem három floppylemezzel fogják működtetni.
Jelenleg a San Francisco Municipal Transportation Agency (SFMTA) 35 hüvelykes floppylemezeket használ a rendszer vezérlésére. A floppylemezek 1998-ban még sokkal elterjedtebbek voltak, bár hamarosan felváltották őket a CD-k, mégsem volt ilyen irányú fejlesztés. Azért is nem volt szükség lényegi fejlesztésre, mert a rendszer eddig tökéletesen működött, a vonatok közel 30 évig többnyire jól és pontosan közlekedtek.

Nos, úgy tűnik, végre eljött az idő, mivel az öregedő rendszer az adatvesztés kockázatát hordozza magában, ami idővel katasztrofális meghibásodásokhoz vezethet. A változás lényege, hogy megelőzzék a lehetséges problémákat, nem pedig az, hogy esetleg pontatlan volna.
A frissítés eredetileg 2018-ban kezdődött volna, de közbe szólt a a COVID-19, ami mindenki számára megnehezítette az életet. Miután eddig húzták-halasztották, mostanra egészen 2030-ig tolta ki a várható befejezési dátumot. Az új rendszer a kommunikáció és a hatékonyság javítását ígéri a Wi-Fi és a mobilkommunikáció révén. Az SFMTA szerint a régóta esedékes fejlesztések számos folyamatot racionalizálnak majd városszerte, növelve az operatív sebességet és megbízhatóságot.
Kapcsolódó:
A város, mely hatóságilag tiltja az egyszer használatos műanyagok használatát – Helló, San Francisco a zöld jövőben!
Egyenlőre „még csak” a San Francisco International Airport (SFO) területén, de hamarosan minden a városvezetés jogkérőbe tartozó bár, étterem és egyéb vendéglátóhely is kénytelen lesz ezt betartani.