SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • NFL
    • NBA
    • Foci
    • Forma-1
    • UFC
  • Tech
    • Jövő
    • Mobil
    • Öko
  • Magasélet
    • Karóra
    • Luxus autó
    • Villa
    • Jacht
  • Otthon
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Mozi
    • Sorozat
  • +18
    • Galéria
    • Instacsaj
    • Szex
    • Bizarr
  • TÁMOGATÁS!
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • NFL
    • NBA
    • Foci
    • Forma-1
    • UFC
  • Tech
    • Jövő
    • Mobil
    • Öko
  • Magasélet
    • Karóra
    • Luxus autó
    • Villa
    • Jacht
  • Otthon
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Mozi
    • Sorozat
  • +18
    • Galéria
    • Instacsaj
    • Szex
    • Bizarr
  • TÁMOGATÁS!
  • Jacht
  • Magasélet

Apa és fia – autókereskedőkből jachtépítők lettek

  • 2020-10-29

A családi vállalkozás a válság előtt autókereskedésekben utazott, Suzuki-, Nissan- és Subaru-szalonjaik és szervizeik voltak Dombóváron, Szekszárdon és egy rövid ideig Baján is. Stickl Róbert autógépész, fia, Tamás pedig közgazdász, így tökéletesen kiegészítik egymást. Egyikük az üzleti és gazdagási részéhez, az öreg pedig a műszaki részéhez ért a vállalkozásnak.

Kezdetben, mint jól menő autókereskedés tulajdonosok csak hobbiként jártak a Balatonra vitorlázni, természetesen saját hajóval, viszont mindig elégedetlenek voltak, és minden alkalommal mikor vízre szálltak, azon gondolkodtak, hogy lehetne fejleszteni. Mint a karikacsapás, úgy mentek a dolgok, majd azon kapták magukat, hogy már nem csak kereskednek vitorlásokkal, hanem újjáépítenek is.

Persze erről mi úgy írunk, mintha az olyan egyszerű lenne, de a Roadster.hu -nak adott interjújuk alapján ezt ők tényleg nagyon egyszerűen és hétköznapiként élték meg. Elmondásuk szerint a nagy gyártók előbb kinevették őket, majd hozzájuk jártak tanácsokért, mit és hogy fejleszthetnének egy-egy modellen.

A kezdetleges hajóépítés általában inkább átalakítás volt, a kereksedésnek köszönhetően műhelyek, lakatosok és karosszériajavítók vették fel velük a kapcsolatot, aztán amikor már úgy látták, hogy a céljaik és az ismertség túlnőtt az addig is nagyon pörgős vállalkozáson, felkerestek egy profi tervezőirodát. Valamikor ilyenkor fogant meg az elektromos jachtok gondolata, de az alkatrészek beszerzése sosem volt egyszerű.

Bár a cégeket, akik megfelelő minőségű alapanyagokat tudnak biztosítani Stickléknek, hosszú évekig tartott megtalálni, viszont ma már nagyon gördülékenyen mennek a dolgok, évente kb. húsz-harminc hajó készül. Az ügyfeleik java kőgazdag osztrák és német úriemberek, akik a sebességet épp úgy szeretik mint a társasági életet és a kényelmet. A cég felfogása szerint

a legjobb ügyfél az elégedett ügyfél

Az elektromos alapmodell az E-motion, 6 méter hosszú, 1,8 méter széles, 9 millió körül van az ára, kicsi hajótesttel, minimális merüléssel, sok praktikus megoldással, és vízközeli vezetési élménnyel. A nagyobb E-volution 25 km/h csúcssebességre képes, ez 12-22 millió forintba kerül, a nem rég debütált E-xcellence modell viszont nyolc méternél is hosszabb, 30 km/h sebességgel tudja szelni a habokat.

A családi vállalkozás nem akar kiégni és nem akar kockáztatni. A csúcsmodellből maximum 6 darabot vállalnak el egy évben, annak ellenére, hogy folyamatosak a megrendelések, jelen pillanatban is 1 évre előre biztosra be vannak táblázva. A jelenleg kínálatban lévő elektromos jachtok helyett nem akarnak újabb modelleket, hanem évről-évre ezeket fejlesztik tovább. Egy másik alapfeltétele a hajó eladásának, hogy addig nem adják el, míg a megrendelő ki nem próbálta azt.

(Forrás: Roadster.hu)

Obendorfer Dávid története is érdekes, aki nem vágyik saját hajóra és egy teljesen hétköznapi autóval jár, miközben luxusjachtokat épít:

Ez a magyar fickó milliós luxusjachtokat tervez

Obendorfer Dávid az egyik legnagyobb hazai autódizájner, emellet pedig luxusjachtokat tervez, amik a világ minden táján megtalálhatóak. Legnépszerűbb munkája egy újratervezett Volkswagen T1, ami bár nehezen vetkőzi le a hippibusz formáját, Dávid kezei alatt már nem is emlékszünk rá.

Megosztás 21
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Balaton
  • Családi vállalkozás
  • Sztori
Előző cikk
  • Instantcikk

Az Oreo atombunkerbe menekíti a kekszeit…

  • 2020-10-28
Lássuk!
Következő cikk
  • Életmód

Az olasz kisvárosok már AZÉRT FIZETNEK, hogy költözzön oda valaki

  • 2020-10-31
Lássuk!

Ezek is érdekelhetnek:

Lássuk!
  • 18

Téged is elkapott már az utazási láz?

Lássuk!
  • 13

Közérdekű reklám dán módra – még a Vikingeknek is kötelező a sisak!

Lássuk!
  • 10

Amihez a Porsche dizájnerei hozzányúlnak…

🏆 Ezen kívül persze a legjobb férfi és női mellékszereplőket, a legjobb eredeti és adaptált forgatókönyvet, a legjobb operatőri és vágói teljesítményt, de még a produkciós tervezést, jelmeztervezést, smink és fodrászati tudást, valamint a filmzenéket és vizuális effekteket is díjazzák.
😍 Íme, a bámulatos Manarola! Az olasz tengerparti kis falucskában van valami elképesztő.
⛷🏂 Megmutatjuk a felső 10.000 kedvenc síelőhelyeit. 💰 Ezek az exkluzív síközpontok luxus élményt kínálnak mindenkinek, 4 és 5 csillagos szállodákkal, Michelin-csillagos éttermekkel és tökéletesen karbantartott pályákkal. #síelés #életmód #utazás #svájc #olaszország #usa #amerika #férfimagazin #szevaszfaszi
🥰 Ha csak egyetlen márkát választhatunk, az... 💬 Na és neked?
🏖 Ha a tengerparti henyélés helyett inkább aktívan, mondjuk 🥾 túrázással töltenétek a családi nyaralást idén, akkor ezeket a helyeket látnod kell! 💬 Te hova mennél legszívesebben? Oszd meg velünk kommentben!
🌄 Ausztrália egyik legszebb vízesésével kívánunk nagyon szép hétvégét nektek! 🤓 Milyen volt az új esztendő első hete? 📸@s_antonietti

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!