Ha tuningra gondolunk, akkor rögtön egy soklóerős Supra, porig ültetett Civic vagy igényesen feltuningolt Skyline jut eszünkbe. Ez nem véletlen, mert a japánok tartják a legtöbb és legnépszerűbb, illetve leglátványosabb tuning show -kat, rendszerint ázsiai verdák főszereplésével. El is áruljuk melyik 3 márka a mi kedvencünk.
Nissan Skyline
A Skyline GT-R sorozat olyan rendszerint 300-400 lóerő feletti gépeket vonultatott fel, amitől libabőrösek leszünk a szó pozitív értelmében. A Skyline név egészen az 50-es évekre nyúlik vissza, legismertebb példányai az R31, R32, R33, R34 és a legutóbbi R35-ös széria, amiknek nem csak kultusza, de világszinten óriási népszerűsége is van, és a japán tuningshow -k elengedhetetlen szereplője. Nem csak izmosak alapvetően, de a tökéletes dizájnt remekül lehet tovább pakolni, egy pofás fényezéssel vagy matricázással pedig nagyon komoly megjelenést tud adni. A Nissan GT-R széria valószínűleg lassan a végére ér, viszont továbbra is az egyik legjobb technológiájú autó a maga kategóriájában.
Toyota Supra
A leghíresebb japán sportautó több évtizedes múltja után a BMW -vel közösen gyártja már a legújabb versenygépeit. A Supra-történelem egészen a 2000GT modellig vezethetők vissza, és a japán gyártó szerint azóta is ugyanazok az irányvonalak képviselik az autót, mindamellett, hogy természetesen a forma is változott. Az új Toyota GR Supra egy tényleg élvezhető letisztult, vérbeli sportkocsi.
A Toyota Suprát előszeretett használják profi driftversenyzők is, nem véletlen az, hogy mindannyiunk kedvenc autóversenyzős játékában, a Need For Speedben is az egyik legkiválóbb volt mikor driftversenyre adtuk a fejünket. Nem csak a híres Orido Manabu, mára már visszavonult autóversenyző használta szívesen driftelésre a JZA80-as Supráját, hanem az Amerikában nagy népszerűségnek örvendő drifter, Rhys Millen egy rövid ideig szintén Suprával versenyzett.

Mazda RX-7
Ha Mazda, akkor egyértelműen RX-7. Talán nem is kell nagyon reklámozni milyen kiváló, sokrétű autóról van szó, és ugyancsak a drift-bajnokok kedvenceként gondolunk rá. Amikor az amerikai Playboy az RX–7-et választotta a Dodge Viperrel szemben, valószínűleg kiakadtak az Államokban, de hát ha egyszer annyi túraautó-versenyen felül tudott kerekedni a többi nagy márkával szemben, mert a nagyobb turbókkal és töltőlevegő-hűtéssel utánozhatatlan teljesítményt lehetett kiszedni belőle, akkor nem tehet róla. A driftereknél az alapvetően könnyű autó tökéletes súlyelosztása és a hátsó kerék meghajtása volt a mérvadó. Az új RX-9 illetve az MX-5 is figyelemreméltó szériák egyébként.

A legendás Mazda MX-5 2020 -ban tért vissza, egy könnyed roadster formájában. Az újragondolt, luxusminőségű belső tér és az autó kitűnő irányíthatósága az, amivel a Mazda újra megpróbálja eladni a legendás szériát.
(Borító: Jaromír Kavan // Unsplash)