Miután április végén kiderült, hogy a Netflix előfizetők száma a cég életében egy negyedév alatt először csökkent, sejteni lehetett, hogy ezt valahogy vissza akarják majd fordítani. Úgy tűnik, megvan a megoldás, de hogy ez mennyire lesz szimpatikus húzás, az majd kiderül.
Hogy a csökkenés valódi oka mi lehet, az valószínűleg egy komolyabb vizsgálatot igényel a cég részéről. A szakértők szerint egyszerűen csak véget ért a felívelés szakasza, egyre többen jelennek meg hasonló szolgáltatásokkal, tehát ez a megtorpanás egy normális dolog, a magyar hírportálok kommentszekciójában leírt vélemények szerint pedig a sorozatok és filmek formájában megjelenő “erőltetett LMBTQ propaganda” lehet az egyik kiváltó ok.
Amin viszont biztos, hogy nem gondolkodnak tovább, az az olcsóbb előfizetési csomagok, amik reklámot talalmaznak majd, de persze a jelenlegi prémium, reklámmentes előfizetés ugyanúgy megmarad. Emellett a másik komoly probléma jelenleg a jelszómegosztás, aminek a visszaszorításán úgyszintén dolgoznak, év végéig pedig erre is kidolgozzák a tökéletes tervet.
A SzevaszFaszi tőled is függ. Segíts egyszeri, vagy rendszeres támogatással:
Bár a jelenlegi előfizetéses csomagokat egyáltalán nem érinti, az aktív Netflix felhasználók körében nem túl szimpatikus ez a lépés, főleg azután, hogy a cég vezérigazgatója, Reed Hastings határozottan kijelentette többször is, hogy a streaming platformon sosem lesznek reklámok. Elég nagy az aggodalom a vállalat háza táján, ugyanis azzal számolnak, hogy a jelenlegi tendenciák szerint akár további 2 millió felhasználót is elveszíthetnek a következő negyedévben, ráadásul a verseny egyre éleződik.
Reed Hastings úgy fogalmazott a Netflix alkalmazottaknak kiküldött levelében, hogy a változás “gyors és ambiciózus, és szükség lesz kompromisszumokra”, és bár először még 1-2 éves távlatokban gondolkodott az új előfizetői csomagok kapcsán, ez már 2022 végén megvalósulhat. A jelszómegosztás visszaszorításáról hivatalos közleményt nem adtak még ki, egyes belső források szerint nem kitiltásokra lehet számítani, mindössze magasabb árat kérnek majd azoktól, akik több nem egy háztartásban élővel osztják meg az előfizetésüket. Enenk mértékéről egyelőre semmit nem tudni, úgyhogy ezutóbbi információt jobb, ha a helyén kezeljük a hivatalos bejelentéséig.
Kapcsolódó:
Ezeket várjuk idén a Netflixre
Egy nagyon hangulatos, rövid ám látványos videóban szedte össze a Netflix, hogy mi az, amit idén várhatunk a platformra. Hát, lesz mit nézni minden kategóriában, úgyhogy biztosak vagyunk benne, hogy idén is megéri majd az előfizetés.
(Forrás: Forbes // Borító: @thibaultpenin)