SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Karóra
  • Magasélet
  • Tech/Tudomány

A prémium karórák újra a csúcsra törnek

  • 2020-04-14

A luxusórák 2015 és 2016 -ban mélypontra kerültek, már ami az eladások számát és a svájci óragyártás bevételeit illeti. A régi vágású luxus helyett az Y-generáció például már a modernebb japán szerkezetekben, illetve okosórákban találta meg a számításait.

Nagyon úgy tűnt, hogy leáldozni látszik a luxusóra, mint fogalom, legalábbis amit a hagyományos értelemben vett klasszikus prémiumként ismerünk. Egészen 2018 -ig, ott ugyanis a statisztikák szerint megint csúcsra törtek a dollár ezrekbe kerülő darabok, sőt, most éppen a keleti export futtatja újra fel a svájci luxusórákat, ahol a hatvanezer dolláros, azaz közel 20 millió forintos darabok is gazdára találnak Hong Kongban. Egész pontosan a svájci export 2,7% -kal nőtt 2017 végén, a növekvő tendenciát pedig szépen mutatják a svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok is szerint a 2019 decemberi kivitel értéke 5,8 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál.

De ennyit a számokról, viszont azt még hozzátennénk, hogy a svájci szerkezeteket nem csak keletre szállítják szép számmal, de az olasz gazdagok, illetve a német illetve angol üzletemberek is szívesen hordanak magukon ilyen patinás darabokat, illetve még az is hozzájárulhatott a meredek emelkedéshez, hogy sok gyártó csak most kezdett el nőknek szánt luxuskarórákat gyártani.

Nicolas Baretzki, a Montblanc vezérigazgatója annak tulajdonítja a jó eredményeket, hogy egyre inkább sikerül levetkőznie az iparágnak azt a rossz beidegződést, hogy a vásárló a „nem engedhetem meg magamnak ezt egy óráért” gondolatok helyett a presztízst részesítse előnyben, nyilvánvalóan a tehetősek között. A márkának, a technológiának, a precizitásnak igenis ára van.

Az órabizniszt minden külső hatás, legyen az társadalmi vagy politikai, ugyanannyira megviseli, mint bármi mást.

Ezek a legfontosabb márkák az óratörténelemben:

Három óra, amiknek érdekes sztorija van és meghatároztak mindent, amit ma a karórákról tudsz

Néhány olyan óra, amiről méltatlanul kevés szó esik az óragyártás kapcsán, pedig legendásak a maguk nemében, és mindegyik hozzátett egy keveset ahhoz, amit ma karórának nevezünk. Van köztük történelmi darab, de olyan is, aminek a története alig múlt 36. Erős kezdés egy ilyen felsorolásban, ez a karóra a legfiatalabb a három közül.

(Fotók: Unsplash)

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Luxus óra
  • Óra
  • Óragyártás
Előző cikk
  • Autó-Motor
  • Életmód
  • Utazás

Jól meglepett mindenkit az 1300-as Dacia New York kihalt utcáin

  • 2020-04-14
Lássuk!
Következő cikk
  • Dizájn

Bájosak és otthonosak ezek a norvég, modern faházikók

  • 2020-04-14
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

Ezek 2025 első negyedévének LEGBIZTONSÁGOSABB villanyautói

Lássuk!

HÁTBORZONGATÓ ahogy megnyílik a Föld

Lássuk!

Ezeket a nyaralóhelyeket KERÜLD EL, ha utálod a zsúfoltságot

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!