Hetven évnyi tanulmányt tesznek közkinccsé, nem sajnálva a fontos információkat a konkurenciától. Ez az igazán szép társadalmi előrelépés, ahol nem a nyerészkedés a lényeg, hanem az emberek védelme a járműveikben. A Volvo felért egy olyan szintre, amire sokan vártunk már. A közösségi felelősségvállalás fontosabb a pénznél.
Tudtad, hogy kezdetektől fogva átlagos testalkatú férfi tesztbábukat használnak a törésteszteken? Ezt a tendenciát szeretné most a Volvo megváltoztatni. Amíg mindenki egy sablon szerint kísérletezett az autóival, addig a Volvo közel 70 éve saját tanulmányokat folytat a témában. Mostanra olyan adathalmazt sikerült összegyűjteniük, amit már van értelme közzétenni. Ez az E.V.A. kezdeményezés.
Azáltal, hogy régóta gyűjtünk valós baleseti adatokat, képesek voltunk megállapítani, hogy különböző balesetekben milyen sérülések fordulnak elő férfiaknál, nőknél és gyerekeknél.
mondta Dr. Lotta Jakobsson, a Volvo Cars biztonsági központjának vezető műszaki szakértője.
A Volvo azzal magyarázza azt, hogy nem elegendőek a férfi tesztbábuk, mert eltérő anatómiájuk, izomzatuk, ízületeik, testmagasságuk és testtömegük mint a nőknek, emiatt nem ugyanazokat a sérüléseket szenvedik el ugyanazon balesetnél. A nők nyaki sérüléseik sokkal súlyosabbak, ahogy a mellkasuk anatómiája miatt is súlyosabb sérüléseket szenvednek ezen a tájékon, arról nem is beszélve, hogy a hölgyek két nagyobb mellel is rendelkeznek, tehát nem csak anatómiailag más, hanem formailag is. Ez is nagyban befolyásolja és hiteltelenné teszi a hivatalos tesztadatokat, amiket általában a gyártók végeznek.
A Volvo még állapotos kismamabábukat is használ, illetve fokozottan megfigyelte ezeknek a baleseteknek a kimeneteleit, hogy a terhes nők se legyenek veszélybe például épp a biztonságukat megvédeni hivatott rosszul kialakított biztonsági övek miatt.
Ez az ötlet már kevésbé nyerte el az emberek tetszését:
A Volvo 2020 -tól nem fog olyan autót gyártani, amivel 180 km/h fölé lehet menni ” SzevaszFaszi.hu
Egy 2017 -es amerikai tanulmány szerint a halálos autóbalesetek 25% -ért a gyorshajtás a felelős. Ezért a Volvo úgy érzi, felelőssége van a biztonsági rendszerek terén. – mondta Håkan Samuelsson, a cég vezérigazgatója egy svéd rádiónak A vezérigazgató célja nem megváltani a világot, és nem is gondolja, hogy ez önmagában elég a baleset elkerüléséhez, de ha egyetlen életet megmentett az intézkedés, már megérte.
A Volvonál nem viccelnek és nem túloznak, mikor azt állítják, hogy a valódi balesetek vizsgálataiból nagyon fontos információkat nyernek ki. Az 1950 -es évek óta több mint 43.000 tényleges balesetben összetört vagy roncsolódott autót vizsgáltak meg alaposabban, ennek eredményeképp legalább 100 fontos tanulmányt tettek közzé, amit BÁRKI letölthet és felhasználhatja. A Volvo elsődleges célja tehát az emberek, de főleg a nők védelme.
(Forrás: Volvo)