Chris Harris angol autószakértő és újságíró volt az első, akinek sikerült érdemben összehasonlítani azt a 3 autócsodát, a LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder, amik nem csak hogy hibridek, de majdnem egyidőben készültek és egymás legyőzésére születtek. Ezt azóta az angol sajtó szentháromságnak nevezi, innen az elnevezés.
Miután megtörtént a történelmi jelentőségű esemény, Christian von Koenigsegg szó szerint meg volt sértődve, hogy az ő autóját mégcsak meg sem eltítették, pedig 5 évvel korábban már hasonló teljesítményű autót tudott felmutatni. A Player ezt most pótolta a Zonda R, a Hennessey Venom GT, a Zenvo ST1 és a 9ff GT9 társaságában.
Koenigsegg One:1
A Koenigsegg több gyártmánya is képes lenne lehagyni a szentháromság autóit, de ezek közül is kiemelkedő a One:1. Azért kapta ezt a nevet, mert az 1360 kilogrammos járgány összesen 1360 lóerővel rendelkezik, így minden egyes kilogrammra egy teljes lóerő jut. Talán ez az oka annak, hogy 11,9 másodperc alatt 0-300 km/h -ra gyorsul.
Pagani Zonda R
Az olasz csoda 6 literes V12-es AMG motorral szerelt, és teljes egészében szénszálas anyagból készült. A Nürnburgringen, ahol a Porsche 918 Spyder 6 perc 57 másodperces ideje fantasztikusnak számít, a Zonda 6 perc 47 másodperces idejére milyen jelzőt kéne használnunk? A szentháromságban a Porschenak helye nincs, ha a Zondát is figyelembe vesszük.
Hennessey Venom GT
Nagyon kemény, Lotus Exige alapokra épülő gép lett. Többek közt a Bugatti Veyron -ra is ráver, és többször is megdöntötte a leggyorsabb szériagyártású autó Guinness rekordját az amerikai szuperautó. 7 literes V8-as motorja 1262 lóerőre képes, úgyhogy a LaFerrari elbújhat mellette, mert 0-ról 300 km/h -ra alig 13,63 másodperc alatt ér fel.
Zenvo ST1
A dán autócsodából csak 15 darabot építettek (abból az egyik kigyulladt a Top Gear forgatásán), éa ha éppen nem lángol, akkor megy mint a veszedelem. Jó, tény, hogy nem olyan a gyorsulása mint a fentebb felsorolt autóknak, de amikor ez a haragos szörnyeteg 200km/h -nál jár, akkor a LaFerrari még csak 150km/h -val “tötymörög”. De mondjuk ez a 6,8 literes V8-as motortól és az 1000 lóerőtől elvárható.
9ff GT9
Ez olyan mint egy Porsche, csak mégsem. Igazából olyan durva átalakítást kapott (ha a Porsche alapból indulunk ki), hogy szinte felismerhetetlen. Az az egyetlen gond, hogy nyilvános teszten még nem igazolták azt az állítást, hogy a hathengeres bokszermotorral és turbótöltövel megáldott gép az 1400 lóerőjével valóban képes 13 másodperc alatt 300km/h -ra gyorsulni. A felépítést és az autó adatait elnézve azért mi elhisszük.
(Forrás: Player)