A hétszeres világbajnok immár századik pole-pozícióját szerezte meg, második helyről Verstappen a harmadik rajtrácsról pedig Valtteri Bottas indulhatott neki a spanyol futamnak, úgy, hogy mellette pedig Charles Leclerc fente a fogát a győzelemre.
A rajtot Verstappen kapta el jobban, így az első kanyarban bedugta az orrát Hamilton mellé, és sikeresen el is tudott mellette férkőzni. Leclers is hasonlóan sikeres rajtot tudhat magáénak, mert sikerül Bottas mellett elmennie.
Elsőként Bottas érkezett a bokszba, a 23. körben közepes keverékű abroncsokért, egy körrel később pedig Verstappent hívták ki, majd a 28. körben a címvédő, akinek úgyszintén közepes keverékű Pirelli-gumikat pakoltak fel, de csak Verstappen mögé érkezett vissza. Bottas korai kerékcseréje arra volt jó, hogy Leclerc elé jöjjön vissza a pályára, így az elbénázott, 4 másodperces kerékcsere ellenére is jól sikerült.
Max’s start was soooooooo good 🔥#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/sZXq3Gf8gf
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
A 43. körben Hamilton hozták még egy kerékcserére, újra közepes keveréket kapott, és a Mercedes terve az volt, hogy ezzel nyomja végig a verseny második felét. Eközben a Red Bullnál egész mást terveztek, úgy gondolták, egy kerékcserével fogja a végéig csinálni a futamot a fiatal pilótájuk. Nem sokkal később, az 50. körben szóltak Bottasnak, hogy engedje el maga mellett Hamiltont, aki alternatív stratégiával a győzelemért megy, ő pedig így is tett, majd nem sokkal később ki is ment második kerékcseréjére, de csak Leclerc mögé ért vissza. Bár sokáig nem tartott a Leclerc mögötti autózás, az 57. körben érte utol és a célegyenesben könnyedén meg is előzte.
Hamilton egészen a 60. körig csökkentette hátrányát Verstappennel szemben, mígnem a frissebb gumikon elhaladt mellette, végül pedig meg is nyerte a szezon negyedik futamát. Max Verstappen végül a 2. helyen ért célba. A dobogó legalsó fokára Valtteri Bottas állhatott fel, megelőzve Charles Leclerc-t, valamint Sergio Perezt. A pontszerző helyeken Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Lando Norris, Esteban Ocon és Pierre Gasly végeztek még.
Ez is érdekelhet:
A fizetési plafon esélye nagyon reális a Forma 1 -ben is!
Elég sok sportágban létezik, ezzel egyenlítve az esélyeket. Miután a száguldó cirkuszban idén már a költségplafont 145 millió dollárra szabték meg, most a TOP csapat is ugyanannyit tud elkölteni fejlesztésre mint a legkisebbek, tehát nem a pénz dominál. Elvileg… Viszont most a fizetési plafonhoz is hozzá akarnak nyúlni, mert szerintük ez is növeli a csapatok közti eesélyegyenlőséget.