1019-959-es szavazati aránnyal, 51,5%-os többséggel elfogadták az NFL új kollektív szerződését, így 2030 -ig a liga jövőjét meghatározták.
Az NFL és a csapattulajdonosok már korábban szavaztak, de ilyenkor rendszerint a játékosoknak is véleményt kell nyilvánítaniuk valamilyen szinten arról, hogy elfogadják-e az új feltételeket. A 439 dokumentumról a szavazásra jogosult 2500 NFL-játékosból mindössze 75% gondolta úgy, hogy egyáltalán szavaz. Az Index.hu által összeszedett legfontosabb változások:
- legkorábban a 2021-es szezontól kezdve 16-ról 17 mérkőzésre nő az NFL alapszakasza,
- szintén 2021-től kezdve a játékosok az eddigi 47% helyett 48%-ban részesednek az NFL bevételeiből (ennyi fordítható a fizetésük), és ez 48,5%-ra nő attól a szezontól kezdve, amikor bevezetik a 17. mérkőzést,
- hatról hétre bővülő rájátszásmezőny főcsoportonként, de már csak egy, pihenőhéthez jutott kiemelt csapattal minden főcsoportban, így viszont összesen 14 csapat jut be a rájátszásba a 32-ből,
- emelkedik a minimálbér a játékosok között, a későbbi körökben draftolt játékosok fizetésének teljesítményarányos növelésén is javítanak,
- a meccsnapi keret 46-ról 48 főre, a csapatok rendes kerete 53-ról 55 főre bővül,
- átdolgozzák az edzőtáborok rendszerét, csökken a fizikailag megterhelő edzések száma,
- és majdnem teljesen eltörlik a marihuánafogyasztásért járó büntetést, és csak akkor éri retorzió a játékost, ha sok rendbeli, kirívó fűfogyasztáson érik, nagy mértékben lazítva az eddigi szabályozáson.
A mérkőzés számok emelkedése, viszont az edzőtáborok kismértékű lazulása nagyban befolyásolhat mindent, ahogy minden bizonnyal a marihuána-fogyasztással kapcsolatos büntetések enyhítése is sokat számít, persze utóbbi végkimenetelével nem biztos, hogy feltétlen egyetértünk.
A játékosok fizetésemelésén az 1-1,5% -os emelkedés nem kevés pénz, ugyanis az előrejelzések szerint 200 milliárd dolláros bevétellel terveznek a következő szezon alatt. A médiaszerződések is hamarosan megújulnak, azzal kaszálnak majd óriásit, mert az NFL még mindig nagyon sokat ér, ott szponzorálni csapatokat, hosszú távon nagyon megéri mindenkinek, ezt pedig a legnagyobb vállalatok pontosan tudják.