1019-959-es szavazati aránnyal, 51,5%-os többséggel elfogadták az NFL új kollektív szerződését, így 2030 -ig a liga jövőjét meghatározták.
Az NFL és a csapattulajdonosok már korábban szavaztak, de ilyenkor rendszerint a játékosoknak is véleményt kell nyilvánítaniuk valamilyen szinten arról, hogy elfogadják-e az új feltételeket. A 439 dokumentumról a szavazásra jogosult 2500 NFL-játékosból mindössze 75% gondolta úgy, hogy egyáltalán szavaz. Az Index.hu által összeszedett legfontosabb változások:
- legkorábban a 2021-es szezontól kezdve 16-ról 17 mérkőzésre nő az NFL alapszakasza,
- szintén 2021-től kezdve a játékosok az eddigi 47% helyett 48%-ban részesednek az NFL bevételeiből (ennyi fordítható a fizetésük), és ez 48,5%-ra nő attól a szezontól kezdve, amikor bevezetik a 17. mérkőzést,
- hatról hétre bővülő rájátszásmezőny főcsoportonként, de már csak egy, pihenőhéthez jutott kiemelt csapattal minden főcsoportban, így viszont összesen 14 csapat jut be a rájátszásba a 32-ből,
- emelkedik a minimálbér a játékosok között, a későbbi körökben draftolt játékosok fizetésének teljesítményarányos növelésén is javítanak,
- a meccsnapi keret 46-ról 48 főre, a csapatok rendes kerete 53-ról 55 főre bővül,
- átdolgozzák az edzőtáborok rendszerét, csökken a fizikailag megterhelő edzések száma,
- és majdnem teljesen eltörlik a marihuánafogyasztásért járó büntetést, és csak akkor éri retorzió a játékost, ha sok rendbeli, kirívó fűfogyasztáson érik, nagy mértékben lazítva az eddigi szabályozáson.
A mérkőzés számok emelkedése, viszont az edzőtáborok kismértékű lazulása nagyban befolyásolhat mindent, ahogy minden bizonnyal a marihuána-fogyasztással kapcsolatos büntetések enyhítése is sokat számít, persze utóbbi végkimenetelével nem biztos, hogy feltétlen egyetértünk.
A játékosok fizetésemelésén az 1-1,5% -os emelkedés nem kevés pénz, ugyanis az előrejelzések szerint 200 milliárd dolláros bevétellel terveznek a következő szezon alatt. A médiaszerződések is hamarosan megújulnak, azzal kaszálnak majd óriásit, mert az NFL még mindig nagyon sokat ér, ott szponzorálni csapatokat, hosszú távon nagyon megéri mindenkinek, ezt pedig a legnagyobb vállalatok pontosan tudják.
Csak egy valamire emlékszünk a Super Bowl -ból:
Az idei Super Bowl legszebb reklámját idén a Google mutatta be!
Sok cég nem sajnálja a milliárdokat költeni egy jól sikerült Super Bowl reklámra, ezek gyakran nem csak nagyon költségesek, de hosszú távon nagyon jövedelmezőek is. Némelyik vicces, van amelyik látványos, de olyan is akad amelyik csak egy ócska sztárparádé, bízva abban, hogy jó hírű celebekkel és színészekkel bármit el lehet adni.