Alekszej Garagasian tervező 20 év terepes tapasztalata ötvözve a csúcstechnológiával. Nem szép a járgány, de elmegy simán ott, ahol nem lehet utat építeni, más alternatíva nem marad.
Nem túlzás, hogy nem akadály a jégtábla, víz, sűrű erdők, mocsaras tájak, 45 fokos lejtő, az Urál-hegység, a szibériai tajga. Kicsit hihetetlennek tűnik, nem igaz? Pedig képes rá.
A beltér kialakítása bár nem túl nagy, mégis elfér benne 2 ember, fekhellyel együtt, de ez még nem is olyan nagy dolog, az viszont már egy igazi műszaki csoda, hogy
a tömlő nélküli, ultraalacsony nyomású 1600 х 600 х 25-ös méretű gumikban további 4×50 liter üzemanyagot vihet magával, az alapvetően 58 litereres tankján felül.
A gumikat egyébként egy belső kompresszorral nagyjából fél perc alatt lehet keményre fújni, kanyarodáskor pedig nem fordulnak be a kerekei, maga az autó (vagy miez) kialakításának köszönhetően úgy fordul, mintha lánctalpai lennének.
Néhány “unalmas” technikai adat: Ezt a “kis apróságot” egy 44 lóerős(!) 1500 cm3-es, négyhengeres turbódízel motor hajtja, a hajtás ötsebességes mechanikus váltón át jut a tengelyekre. Egy tonnás terhelés alatt maximum 45-50 km/órás sebességre képes, ami vizen 6, nagy hidegben, havas, jeges talajon 1,5 km/órára csökken.
(Forrás: 4x4Online | Fotók: SHERP)