Egyrészt azért, mert biztonságosabb, másrészt az újonnan épülő és kijelölésre kerülő bringautaknak köszönhető, hogy megnőtt a biciklisek motivációja arra, hogy autó helyett nyeregre pattanjanak.
A Magyar Kerékpárosklub szerint a tömegközlekedéssel és az autós forgalommal ellentétben az elmúlt hetekben csak a biciklis forgalom nőtt. Szombaton konkrétan 6000-en haladtak egy a Bem rakparton, az Árpád hídon pedig legalább 3800 -an. A Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon, ami a legújabbak közt a legnépszerűbbé vált már több mint 3600 bringás gurult végig csak pénteken.

Az utóbbi hetekben a felmérések azt bizonyítják, hogy a biciklizés nem egy kizárt alternatíva a pestiek körében, viszont a dugók és az óriási autóforgalom, illetve a bicikliutak hiánya és szervezetlensége megakadályozta őket abban, hogy inkább két kerékkel menjenek munkába. A Kerékpárosklub próbál együttműködni a városvezetéssel, mert remek ötleteik vannak olcsón, az autósforgalom akadályozása nélkül újabb biciklisávokat létrehozni, esetleg átszervezni.
Érveink:
EZÉRT tekerj a munkába az autózás helyett!
Dugó, kényelmetlen és kiszámíthatatlan tömegközlekedés, környezetvédelem, egészség. Ez rögtön csak 4 érv ami kapásból az eszünkbe jutott, és sorolhatnánk még nagyon-nagyon sokáig… A tömegközlekés egyik ismérve, hogy a mobilunkat nyomkodjuk, és amiért már ezredszer tettük meg ugyanazt az utat, unalmukban Messengeren cseszegetjük más ráérő ismerőseinket, hülye kvízjátékokkal zaklatjuk őket, vagy lövünk egy szelfit az Instára a mellettünk lévő ülésen nyáladzva szundikáló utastársunkkal pózolva.
(Borító: Nguyen Minh // Unsplash)