Úgy volt, hogy a kezdeti problémák ellenére az önvezető taxik (miután egész San Francisco -t elárasztották), sorozatgyártásban mehetnek majd, hogy a teljes amerikai kontinens élvezhesse ezt a futurisztikus élményt. Nem jött össze, a vezetők távoztak, a befektetők kihátráltak, és most még a cég jövője is erősen kérdéses.
Először 2022 tavaszán írtunk a robottaxikról. A San Francisco -i Cruise egyik robottaxiját, egy Chevrolet Bolt -ot állítottak meg a helyi rendőrök, amiért annak nem égett az első fényszórója. Rutinműveletnek tűnt, egészen addig, míg a járőr nem szembesült azzal, hogy a volán mögött bizony senki nem ül. A rendőr megpróbálta kinyitni az ajtót, ekkor a robottaxi továbbhajtott, bekapcsolta az elakadásjelzőt, majd kicsit odébb sokkal szabályosabb módon félrehúzódott. Ennek végül pozitív végkifejlete lett. Aztán idén ősszel már arról szóltak a hírek, hogy a jármű szövetségi biztonsági szabványokra irányuló kérelem jóváhagyása bármelyik nap megtörténhet. Nos, ez nem történt meg, sőt, azóta rosszabb lett a helyzet.
Korábban is voltak problémák a Cruise önvezető taxikkal, de a pontot az i -re az az eset tette fel, amikor október elején, egy másik autós által elütött embert métereken keresztül vonszolt maga alatt az egyik taxijuk, ráadásul a felügyeleti szerv szerint a Cruise megpróbálta eltitkolni előlük az eset kellemetlenebb részleteit, emiatt az engedélyüket azonnali hatállyal bevonták.
Miután San Francisco -ban elbukták az engedélyüket, a vállalat a többi amerikai nagyvárosban is leállította a szolgáltatását, és a korábbi partner, a Honda is úgy döntött, nem fektet több pénzt a GM leányvállalatába.
Kyle Vogt, a Cruise alapítója és vezérigazgatója néhány nappal ezelőtt e-mailben kért bocsánatot a cég teljes stábjától, és a felelősséget teljes mértékben vállalta, majd két nappal később lemondott a pozíciójáról, ezt követően pedig Dan Kan, a vállalat társalapítója is bejelentette felmondását. A társalapító szerint a Cruise hamarosan újra működni fog és ismét visszatér a botrány előtti szintre, amikor heti tízezer utast is kiszolgált. Jelen állás szerint erre azért nem vennénk mérget.
A vezetők távozása után Mary Barra CEO egy videóértekezletet tartott a munkatársaknak, de nem nyugtatott meg senkit vele, főleg, hogy a Reuters beszámolója szerint rengetek mellébeszélés történt, a konkrét kérdésekre nem kapott választ senki. A vállalat vezetését jelenleg Craig Glidden vezető jogászra bízták, mellé egy társelnököt és egy független, a szolgáltatás biztonságosságáért felelős szakértőt is kihelyeztek.
A Cruise talpra állítása egy nehéz feladat lesz, mert 2017-óta összesen 8 milliárd dollár veszteséget generált, ebből 1,9 milliárdos mínusz 2023 első kilenc hónapjának mérlege.
A Teslának is megvan a maga baja:
A Tesla és a lovaskocsi találkozása nagyon vicces
Szegény Tesla, manapság már nem nagyon lehet közúton ilyesmivel találkozni. Meg is volt zavarodva rendesen.
(Forrás: villanyautosok.hu)