A maga 18 kilométerével a világ leghosszabb víz alatt épülő alagútja lesz Dánia és Németország között, a balti-tengeri szorosban.
Attól lesz igazán különleges a Lolland dán és a Fehmarn német sziget közötti szakasz, hogy nem a tengerfenékbe fúrják, hanem előre gyártott, igen nagy betonelemekből lesz a tengerfenékre pakolva a kétszer kétsávos, villamosított alagút, ami 18 kilométer hosszú és több mint 52,6 milliárd dán koronára, azaz mintegy 2500 milliárd forint.
Az alagutat várhatóan 2021 januárjában kezdik el és az előrejelzések szerint 2029 -ben fejeződik csak be. Benny Engelbrecht dán közlekedési miniszter történelminek nevezte, és tulajdonképpen van is benne némi igazság. Az alagút egy órával lerövidíti majd a jelenleg 4,5-5 órás menetidőt Koppenhága és a németországi Hamburg között közúton, és körülbelül két órával vasúton, mivel kiiktatja a kompösszeköttetést.
(Forrás: Origo | Borító: Antonino Visalli // Unsplash)