A reklámban minden keresés helyén megjelenik egy fa, legyen az egy templom kellős közepén, a buszon, vagy egy toronyház legtetején. Szemléletes reklám ez a szolgáltatáshoz.
Mi az az Ecosia?
Ecosia egy non-profit keresőmotor, mely a hirdetési bevételeket fák ültetésére fordítja. Az Ecosia főként az iOS és iPadOS rendszereken, a Safari böngészőben alapértelmezett keresőként szolgál. A világ legtermészetesebb módján szakad el a Google ismert keresőrendszerétől, úgy, hogy ezt gyakorlatilag alig vesszük észre. Az Ecosia küldetése világos, olyan területeken támogatja a faültetési programot, ahol kimerült és szárazság miatt rossz minőségű talajok regenerálására van szükséges a helyiek élelmiszerbiztonságának megteremtése, illetve az élővilág helyreállítása végett.
A szervezet jelenleg több mint a világ 15 országában folytat ilyen tevékenységet, és bár ezek a területek a föld felszínének körülbelül 2,3% -át teszik ki, az összes egyedi növényfaj felét és a madarak, emlősök, hüllők és kétéltűek több mint 40% -át teszik ki, a több millió emberi élet megmentéséről nem is beszélve. Az Ecosia természetesen rendszeresen beszámol, havi összesítésben arról, hogy összesen mennyi bevételt generáltak a keresések, mennyit költöttek összesen faültetésre, egyéb zöldberuházásokra, adókra, PR célokra és a működési költségükre. Itt te is megnézheted, annyit azonban előzetesen elárulunk, hogy nem a legutóbbi teszi ki a költségek java részét.
Az Ecosia nem fizet osztalékot a tulajdonosainak. Minden nyereség a vállalaton belül marad, és végül vagy befektetésre, vagy faültetésre kerül. A faültetést nem közvetlen a szervezet végzi, hanem a bevételekből pénzt ad más külsős szervezeteknek, hogy ezeket végrehajtsák, emellett pénzt különítenek el havonta a faalapba, hogy minden eshetőségre felkészüljenek, és mindig legyen tartalék. A januári jelentés szerint Szenegálra fordították a legnagyobb összeget, összesen több mint 244.000 eurót.
A jelenlegi állás szerint minimum 45 keresésre van szükség egyetlen fa ültetéséhez, de ez függ attól, hogy a kereséskor rákattintunk-e bármely hirdetésre, illetve a kifejezés mennyire “értékes.” Ilyen lehet például a videóban is látható Nike Air Force 1 utolsó modelljének keresése. De nem csak ezt a Google -höz hasonló konkrét keresőt üzemelteti az Ecosia, hanem van egy HotelsCombined szolgáltatása, ahol szállások keresésekor a foglalás értékétől függően legalább 25 fát el tudnak ültetni ott, ahol erre a legnagyobb szükség van.
Egy másik projekt, ami hasonlóan jó célokat szolgál:
Nem pont úgy alakul a Nagy Zöld Fal projekt, mint tervezték, de azért így se rossz
Legutóbb lelkesen írtunk róla, hogy nagyszerűen halad a Nagy Zöld Fal projekt. Aki nem tudná, ez az Afrikát végigszelő, 8 ezer kilométer hosszan elnyúló, 18 millió hektáros erdősáv 2030 -ig. Ez a Száhel-övezetben a további elsivatagosodást megakadályozandó intézkedés lenne, 11 afrikai ország részvételével.
(Forrás: hogyankeszitsek.hu)