A Forma-1 -es kerékcsere az elmúlt években óriásit fejlődött. A 2019-es Brazil Nagydíjon a Red Bull szerelői tartják a rekordot egy 1,82 másodperc alatt elvégzett cserével, de a világ leghosszabb kerékcseréjét még mindig a finn Valtteri Bottas és a Mercedes csapata, azzal, hogy a szerelők 48 órával a boxkiállás megkezdése után tudták csak levenni a problémás kereket.
A kerékcsere a sportág egyik legtöbb precizitást végző művelete, nem csak nagyon pontosnak és tettrekésznek kell lenni, de elképesztő csapatmunkát, maximális összhangot kíván. A McLaren csapata egy Twitter posztban mutatja meg, hogy azon kívül, hogy fizikailag és szellemileg készen állnak, még a futam előtt ezernyi apróságra ügyelni kell. A zóna feljelölése, ahová a kerékcserére kell beállnia a versenyzőnek, a kerékpisztolyok tökéletes működésének és egyéb fontos eszközök tesztelése. Nem is nagyon húznánk tovább, inkább megmutatjuk a videót:
Here’s how the team prepare for pit-stops at a Grand Prix. 🧐 pic.twitter.com/RauwBsKKyy
— McLaren (@McLarenF1) July 27, 2021
Kapcsolódó:
A fizetési plafon esélye nagyon reális a Forma 1 -ben is!
Elég sok sportágban létezik, ezzel egyenlítve az esélyeket. Miután a száguldó cirkuszban idén már a költségplafont 145 millió dollárra szabték meg, most a TOP csapat is ugyanannyit tud elkölteni fejlesztésre mint a legkisebbek, tehát nem a pénz dominál. Elvileg… Viszont most a fizetési plafonhoz is hozzá akarnak nyúlni, mert szerintük ez is növeli a csapatok közti eesélyegyenlőséget.