Mihael Merkler macedóniai tervező megalkotta az elektromos szuperautó lenyűgöző koncepcióját.
A Merkler Mira GT elvenezésű elektromos szuperautó 4 350 lóerős AWD villanymotorral lett felszerelve, el tudjuk képzelni, micsoda csúcssebességre képes, a brutális gyorsulásról már nem is beszélve. A hűtőrács mögött 3 “szélturbina” lett elrejtve, amiknek a feladata az, hogy a gyorsulás hatására egyre gyorsabban forgó lapátok feltöltik egy generátor segítségével az akksit, így gyakorlatilag az autó saját magát tölti menet közben. Szenzációs ötlet! A turbinákon átáramló levegő persze nem csak ezt a célt szolgálja, klímaberendezéshez, fékhűtéshez, és motorhűtéshez is ezt a levegőt használja.
Persze ennyi nem elég egy ilyen típusú autó megfelelő hűtéséhez, a többi az első kerekek mögé helyezett szellőzőnyílásokon keresztül tódul be, a hátsó kerekek előtti nyílásokat pedig hátsó fékek hűtésére szolgálnak. A „kipufogó” nyilvánvalóan nem valódi kipufogó, ezen nem káros gázok távoznak, hanem hőelvezetésére szolgál. Az egész karosszéria szénszálból készül, az autó tükör helyett kamerákkal van felszerelve, és annyira áramvonalas, amennyire lehetséges.
Megtestesült stílus:
Japán egy hiperautót sem mutatott, EDDIG!
Annak ellenére, hogy a Toyota a világ egyik legértékesebb autóipari vállalata, amikor nem éppen a Tesla részvények szállnak Falcon rakétaként a csillagok közé, még nem mutattak a japánok igazán meggyőző hiperautót, de leginkább semmi ehhez hasonlót sem. 4 évnyi megfeszített munka után az Aspark egy 1985 lóerős Owl -t húzott elő a kalapból.