Annak ellenére, hogy a Toyota a világ egyik legértékesebb autóipari vállalata, amikor nem éppen a Tesla részvények szállnak Falcon rakétaként a csillagok közé, még nem mutattak a japánok igazán meggyőző hiperautót, de leginkább semmi ehhez hasonlót sem. 4 évnyi megfeszített munka után az Aspark egy 1985 lóerős Owl -t húzott elő a kalapból. Azért ez már valami!
A 3,56 milliós elektromos hiperautót már rendelni is lehet, amit először a 2017 -es Frankfurti Autószalonon mutattak be. Bár mindössze 50 példány készült belőle, egyáltalán nem vennénk rá mérget, hogy az esetleges sikert meglovagolva nem lesz ez még több is. Egyelőre úgy fest, hogy 20-at az európai, 20-at az ázsiai és közel-keleti, 10-et pedig az észak-amerikai piacra szánnak, viszont nem lesz könnyű hozzájutni, mert az Aspark egy mérnöki vállalat, ezidáig nem nagyon volt lehetőségük olyan kereskedői hálózatra szert tenni, mint amilyen egy Toyota meg tudott tenni.
négy elektromos motor kapott benne helyet, amelyek összesen 1985 lóerőt és 2000 nm forgatónyomatékot állítanak elő, így közel kétszer olyan erős az autó, mint azt eredetileg ígérték.
A dizájn egy az egyben McLaren, de teljesítményre talán le is körözi a márka legjobbjait, ugyanis 1,72 másodperc alatt éri el a 100 km/órát a végsebessége pedig valahol 400km/óra körül van. De hiába a menő dizájn és a rendkívüli specifikáció, az ára miatt még a limitált széria sem fogy ki egyhamar. Talán.
Apropó, McLaren:
A McLaren Senna tuningolva még állatabb lett!
Még tavalyelőtt írtunk a McLaren Sennáról. Ez egy nagyon futurisztikus modell, és emellett természetesen brutális gép. Már azt is egy 4 literes iker-turbófeltöltésű V8 hajtotta, amely 789 lóerőt is képes volt kipréselni önmagából, hétfokozatú sebességváltóval és a hátsó-kerékhajtással, ami mellé hidraulikus felfüggesztés és Pirelli P Zero Trofeo R gumiabroncsok társultak és mindössze 1,198 kilogramm súlyú.