A kínai SAIC csoporthoz tartozó MG elektromos járműveiből 1000 db indult útnak júliusban a sanghaji Haitong kikötőből, és szeptember első felében mutatták be.
Az MG4 egy úgynevezett MSP (Modular Scalable Platform) padlólemezre épült. Az intelligens, moduláris architektúra számos előnyt kínál a rugalmasság, a helykihasználás, a biztonság, a vezetési élmény, a súlycsökkentés és a fejlett technológiák terén, emellett 2650 és 3100 mm közötti tengelytávhoz is alkalmas, így több modellt is tudnak ugyanolyan padlólemezre építeni, a ferdehátútól a limuzinon át az SUV-ig és a kisteherautókig.
De beszéljünk most konkrétan azokról az MG4 modellekről, ami “hozzánk” érkezett. A tervek szerint 20 európai országban mutatják be egyidőben. Az autó 4287 mm hosszú, 1836 mm széles, és 1504 mm magas, az akkupakk pedig rendkívül vékony, mindössze 110 mm, ami azért is jó, mert az elektromos autók egyik nagy hátránya, hogy a padlólemezt az akkupakkok miatt meg kell emelni, ami a laposabb építésű elektromos autóknál gyakran magasra húzott lábakat jelent a hátul ülő utasoknak. Ez hosszú távoknál utasként baromi kényelmetlen tud lenni egy idő után.
Minden bizonnyal két akkupakkal kerül piacra Európábanaz az 51 kWh-s csomag WLTP ciklus (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása azaz Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) szerint 350 kilométerre, a 64 kWh-s pedig 450 kilométeres hatótávra elegendő. Egyelőre csak a hátsó tengely van meghajtva, később összkerekes verziót is szeretne a kínai gyártó. Teljesítménye a kisebb akkuval maximum 125 kW, a nagyobbal 150 kW. Előreláthatólag ennek is 12-15 millió között várható az ára.