A teljesen elektromos hajtású hajókkal egyszerre öten utazhatnak, emellett akár 1500 kilogramm rakományt is tud szállítani, így a teherszállításban, szemétszállításban is nagy hasznát vehetik majd.
Az Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS) és az amerikai MIT (Massachusettsi Műszaki Egyetem) közös projektjét még 2016 -ban egy prototípusként engedték vízre először, ekkor még csak egy előreprogramozott úton volt képes önállóan haladni, és méretei sem voltak alkalmasak 5 fő szállítására, és akkor Stephan van Dijk, az Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions innovációs igazgatója azt nyilatkozta, hogy reményeik szerint a csatorna közlekedését tehetik biztonságosabbá, és sokkal több ember számára elérhetőbbé ennek a megoldásnak köszönhetően.
Hol tartunk most?
A hajók, akár az önvezető autók szenzorokkal és kamerákkal vannak felszerelve, tehát nem kell egy unott figurának egész nap a kormány mögött ülnie, de egy operátor azért ki van jelölve, aki egyszerre 50 robothajó működését felügyeli. Emellett ezt az innovatív eszközt, ami a csatornákkal teli holland fővárosban nagyon jó ötlet, úgy alakították ki, hogy egymással összekapcsolva ideiglenes hidat, vagy esetleg színpadot alkossanak. A hajótest kialakításánál ügyeltek arra, hogy könnyedén az aktuális feladatának megfelelően egyszerűen cserélhetó legyen.
Amszterdamból nem csak jó hírek jönnek:
Elköltöztetik Amszterdam leghíresebb látványosságát
Mármint, AZT a látványosságot. A vöröslámpás negyedet, ahol dekoratív (vagy kevésbé dekoratív) hölgyek mutatják meg bájaikat a kirakatok mögött. Ennek többek közt ahhoz is köze lehet, hogy Amszerdam első női polgármestere, Femke Halsema azon fáradozik, hogy a város neve ne a kannabiszturizmussal és az ilyen negyedekkel legyen összekapcsolva.