Bizonyára te is érzed, hogy nagy átlagban sok időt töltünk a közösségi oldalakon. Olyan, mint egy digitális légypapír, de mi vagyunk a legyek. Még 2016 -ban a Mediakix ügynökség szemléltette remekül a problémát, bár amerikai adatokkal, biztosak vagyunk benne, hogy simán a magyar internetezési szokásokra is ráhúzhatnánk. Az pedig a következő: ha 13 éves korunktól 79 éves korunkig használnánk a Facebookot, közel öt és fél évet töltenénk rajta.
Ezzel szemben az is különös, hogy az átlag okostelefon-felhasználó nem használ 10 -nél több appot egyszerre, ez már egy másik felmérés alapján derült ki a comScore ügynökség adataiból. Ahhoz képes pláne elképesztő ez az infó, hogy az Apple féle App Store és a Google Play is hatalmas iparágat épített, konkrétan appfejlesztői munkakörök jöttek létre, és mégsem használjuk ki a lehetőségeinket, ha meg mégis, akkor a 10 -ből 5 app valami nagy ostobaság. Ott van a kezünkbe az eszköz, de nem élünk az általa nyújtott előnyökkel általában, inkább csak a hüvelykujjunkat kínozzuk feleslegesen.
Pőcze Balázs, a Roadster.hu szerkesztője ezt a jelenséget ahhoz hasonlította (nagyon ötletesen), mint mikor veszel egy új autót és ki-be állsz vele a garázsból egész nap, mert az tök jó.
Megoldás:
Azok, akik időben felismerték, hogy rossz úton haladnak, már rég megoldották, hogy a közösségi oldalak értesítései a lezárt képernyőre NE MÁSSZANAK KI, mert figyelemgyilkos.
Érdekesség: A Dscout kutatása szerint az átlagtelefonáló naponta 76x nyúl az mobilja után, és valamikor még csak a lezárt képernyőt sem oldja fel. Ez azért is tragikus, mert ez a jelenség például már túlmutat a közösségi oldalak iránti beteges mániánkon.
Most menj fel a Facebookra, és azonnal “diszlájkolj” 5 olyan oldalt amire semmi szükséged vagy csupa negatív szarral tölti ki a faladat (ez által a hétköznapjaidat és az életedet is). Ezután lépj ki 5 csoportból is, amiben semmi számodra használható információ nincs. Majd ezeket ismételd meg időnként, hetekkel később azt veszed észre, hogy nem görgeted órákat céltalanul a Facebookot, mert nem lesz miért. Egyszerűen csak az kerül a szemed elé, ami valóban érdekel és hasznos. Működő módszer!