Mármint, e-roller ügyben problémás. A budapesti közlekedési morál ezekkel az elektromos kétkerekű kis járgányokkal katasztrófálisnak mondható, ki vannak akadva a gyalogosok, az autósok és a pesti közlekedés sok más résztvevője is. Az, hogy egy újabb szereplő jelent meg a német Tier 150 rollerével, nem biztos, hogy javít a helyzeten.
A berlini köztpontú cégben egy felvásárlást követően magyar fejlesztőcsapat is dolgozik, világszinten pedig olyan befektetői vannak mint a Goldman Sachs és a japán óriás Softbank is, nem mellesleg 130 országban van jelen, és a már említett nagyvállalatok is hozzásegítették ahhoz a 449 millió dolláros inveszthez, ahol most tart.
A Forbes összegyűjtötte, a jelen lévő 3 szolgáltató közül kinél-hogy alakulnak az árak:
A Tier azonban a töltés menetét egészen új szintre emelte, amire a többiek még csak nem is gondoltak. A merülőben lévő akksikat a folyamatosan bővülő partnerhálózatukban, melyenek tagjai vendéglátóegységek és helyi üzletek, a Tier emiatt ott tartott alkalmazottjai cserélik feltöltöttekre, így a Tier fenntarthatósági szempontból az élen jár, és nem csak emiatt, hanem, mert telephelyeiket is zöld energiával szerelték fel.
Bár a Tier már 2018 óta dolgozik együtt a Makery csapatával, a mostani felvásárlásnak köszönhetően Budapesten is lesz fejlesztőközpontja Tech Hub néven. A fejlesztőközpontnak jelenleg harminc munkatársa van, de már most a létszám duplázásán gondolkodnak, és minden egyes újabb város, ahol megveti lábát a Tier, újabb komoly kihívásokat jelent, az eltérő szabályozások miatt, nem csak technológiailag, de ezzel együtt pénzügyileg is.
Rendszeres olvasó vagyok,
A kifejezetten európai piacra szánt Tierek az úgynevezett V -ös modell, amin minden lámpa megtalálható, amire az európai szabályozások miatt kötelezően szükség van, így még indexlámpa is, illetve ezek 5 éves élettartamra vannak tervezve a biztonság elsődleges szerepe miatt. Míg az e-roller szolgáltatók tovább bővülnek a Lime pedig például már Szegeden is ott van, itthon forrnak az indulatok a fővárosban az elektromos járgányok, de főleg a közlekedők miatt, így KRESZ módosítás esélye lóg a levegőben, ennek tetejében pedig még a saját tulajdonú, gyakran még nagyobb teljesítményű járgányok is megjelentek. Míg a szolgáltatók 25 km/h -ban maximalizálták, a saját tulajdonú gépek sokkal nagyobb sebességre is képesek ennél, ez pedig komoly veszélyforrást jelent minden közlekedőre.
Korábban még a Telex cikkezett arról, mik a várható KRESZ módosítás után. Az olyan e-rollerekre, amiket maximum 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képesek, a biciklikre vonatkozó előírásokra vonatkoznak majd, az ennél erősebbek pedig segédmotoros kerékpárnak minősülnek majd.
Már 2019 őszén is elkezdett kibontakozni valamiféle szabályozás, ennek a végére most kerülhet majd pont végre:
Na jó, tegyük egyszer s mindenkorra tisztába ezt az e-roller ügyet!
Egyre több elektromos közlekedési eszköz jelenik meg a főváros utcáin – ami természetesen megosztja a budapestieket. A környezetvédelem hívei örülnek, mások viszont nem mindig felhőtlenül boldogok. Ahhoz, hogy gördülékeny legyen az együttélés, és még könnyebben megtalálhassák a helyüket a város életében az új típusú közlekedési eszközök, néhány dolgot mindenkinek érdemes megtanulnia.
(Forrás: Forbes)