A Porsche Cayenne Turbo alapvetően 286 km/h végsebességre képes, ami egy több mint 2,5 tonnás autónál önmagában is hatalmas dolog. Hát még akkor, ha profi brigád ügyködik egy keveset a motorháztető alatt.
Az 550 lóerős teljesítményre képes motort a német HGP Turbo tuningcsapat piszkálta meg, ami a gyorsulásban és a maximális sebességben is meglátszik. Annak tükrében pedig főleg nagy dolog ez, hogy a Porsche történetének egyik legnehezebb monstrumát építették meg néhány éve.
A 4 literes V8-as motor teljesítményét 962 lóerőre sikerült feltuningolni, ehhez pedig 1250 Nm nyomaték is társul, így alig 3,1 másodperc alatt 0-100, 10 másodperc alatt pedig már 200 km/h -val száguld, a csúcs pedig 333 km/h. A német autópálya tökéletes helyszín volt arra, hogy meghajtsák. Azt még nagyon fontos megemlítenünk az adatok hitelessége szempontjából, hogy a karosszériához és egyéb aerodinamikai elemekhez egyáltalán nem nyúltak hozzá, csak és kizárólag motorikusan változtattak rajt.
Ezt a dögös vörös Cayenne GTS -t láttad már?
Le a kalappal a Porsche előtt, hogy tovább viszi ezt a vonalat
A Cayenne GTS elődje, 3,6 literes V6-osa helyett most 4 literes biturbó V8-as került a motorház alá. Ez azt jelenti, hogy 460 lóerős teljesítményre és 620 Nm maximum nyomatékra képes, ráadásul nagyjából 4,5 másodperc alatt szára is gyorsul, maximum 270 km/óráig. Emellett 8 fokozatú automata váltó, opcionálisan karbon-kerámia fékrendszer, hátsókerék-kormányzás valamint aktív kanyarstabilizátor jutott a leendő vásárlóknak.
(Borító: Alex Motoc // Unsplash)