Egy limitált szériás 911 GTS-ből épített modellel ünnepelte a Porsche azt, hogy immár 100 éves a 24 órás Le Mans -i futam. Ezt az ünnepi autót az első 356 SL és a kilencvenes évekbeli 911 GT1 ihlette.
Nem mellesleg a Porsche már 1951 óta jelen van ezen a versenyen, ez idő alatt pedig 19 abszolút győzelmet és 110 kategóriagyőzelmet arattak a márka versenyautóival, ami rekordnak számít. Ez egy remek alkalom volt arra, hogy két korábbi győztes verdából gyúrjanak egy 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition -t.
A 911 Carrera GTS adta a 480 lóerős hathengeres turbómotort, aki pedig megteheti, hogy egy ilyen autót vegyen magának, az a hétfokozatú manuális és a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó közt is válogathat. Emellett a karosszérián nagyon sok utalás van arra, miért is épült ez a pofás járgány, ezt a különleges 911-es hátulján látható „Born in Le Mans, Manufactured in Zuffenhausen” csak tovább erősíti. Az 1951 -ben kategóriagyőztes 356 SL pedig a formát és a színt, valamint az oldalára festett 46 -os számot ihlette meg, így ez az autó megfelelően modern, külsőleg pedig igazán retró, ami tök jól áll neki. Az utastérben a grafitkék bőrkárpit ugyancsak az akkori versenyautó belső terét szimbolizálja.
Ez az egyébként értékes gyűjtői darab nem mindenki számára lesz elérhető és nem csak az ára miatt: a 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition ugyanis csak a franciaországi kereskedésekben érhető el.
Ha már Porsche:
Itt van 5 Porsche prototípus amiket csak ritkán mutatnak meg nekünk
A Porsche állítása szerint ez az 5 prototípus taposta ki az utat a mai is ismert és népszerűvé váló modellekhez. Mindegyik nagyon különleges és csak ritkán mutatják meg a nagyközönség számára. Szerintünk sokkal gyakrabban kéne mutogatnia őket a gyártónak, és nem csak így videóban.