A 2018 -ban bemutatott Audi e-tron koncepcióautója már akkor lenyűgözött, most pedig végre valósággá vált, és hát… most is legalább annyira lenyűgöz, mint akkor.
Az Audi tisztán elektromos sportkupéján minden ott van, ami egy Audit azzá tesz, ami. Kifinomult formatervezés és érzelmeket kiváltó látványvilág, mindenemellett rendkívüli eleganciával és természetesen csúcs technológiai háttérrel és minőségi anyaghasználattal. A széles nyomtávhoz és nagy kerekekhez látszólag keskeny utastér tartozik, a légellenállás pedig a teszteken az egész Audi-modellpalettát lekörözte. Philipp Römers, a külső dizájnért felelős munkatárs szerint ez a legvonzóbb Audi, mely valaha épült.
Az aerodinamika meghatározza az energiahatékonyságot és ezáltal a hatótávolságot, ez pedig azért van, mert minden elemének funkciója van. Az adaptív felfüggesztés és az aktív hátsó szárny együttesen akár 30 kilométerrel is megnövelhetik az egy töltéssel megtehető távolságot.
A 4,99 méter hosszú és 1,96 méter széles karosszéria egyik különlegessége, hogy a trendekkel ellentétben megfordították a színek hierarchiáját. A hűtőrács helyét lepanelezték, ugyanis az eleketromos motornak nincs szüksége ugyanolyan hűtésre mint a hagyományosnak, ebből következik, hogy a hűtőrácsok helye színezést kapott a megszoktot fekete helyett, a körülötte lévő karosszériaelemek pedig ehelyett fekete színnel hangsúlyozzák ki a tökéletes dizájnt. Az autó hátulja igazán szexinek mondható, a lámpákat összekötő vékony fénycsík és a jellegzetes törés mind-mind nagyon látványos, utóbbi pedig aerodinamikai szempontból is igen fontos.
Az audi elektromos új modellje nem csak külső dizájnban egyedi, de az enteriőrben is felrúgja a kategóriájára (értsd, elektromos autók) vonatkozó “szabályokat”, hisz a nagy, sokcolos központi kijelző és minimalista beltér helyett inkább a tradícionális megjelenésre ad, éppen ezért nem is az ragadja meg a figyelmet, hanem inkább a kormánykerék. A felső íve kifejezetten magasan van, ezzel pedig a Tesla egyik nagy hátrányának üzentek, így az alacsonyan ülő, sportosan vezető Audi tulajdonosok is egészében láthatják a mögötte húzódó kijelzőt.
A nyolc szín mellett olyan fontos dolgokat lehet egyedileg kérni, mint az akár bőrmentes, vagy 100%-ban műanyag hulladékból újrahasznosított kárpitozás, ezzel eleget tévea gyártó zöld vállalásainak. Továbbá az RS e-tron GT változat bár dizájnban megyegyezik, 90 kW-tal erősebb az alapváltozatnál, sőt, ez a márka valaha épült legnagyobb teljesítményű sorozatgyártott modellje. Annyiban esetleg eltérhet, hogy az RS -nél a LED mátrix fényszóró és az adaptív felfüggesztés is alapnak számít.
Amit pedig eddig nem írtunk, de általában ez érdekli az olvasóinkat, hogy az alap e-tron GT teljesítménye 350 kW, ami akár 390 is lehet a csúcson, ehhez 640 Nm csúcsnyomaték tartozik, álló helyzetből pedig 4,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t az autó, a 200-as tempóhoz pedig 15,5 másodpercre van szüksége. Ezzel szemben az RS 440-475 kW közötti teljesítmény leadására képes 830 Nm nyomaték mellett, 3,3 másodperc alatt van százon, 11,8 másodperc alatt pedig már 200 km/h körül repeszt, a végsessége azonban csak 5 km/h -val több az alap modellnél.
Mindkét típusnál mind a négy kereket meghajtja az elektromotor, és mivel főleg egy sportautóról van szó, ezért a fékrendszer átalakítása az Audinál nem csak biztonság, de amúgy presztízskérdés is volt. Na meg persze nem lehet, hogy egy új és jelentős modellnél nem áll elő valamilyen elképesztő újdonsággal. Szóval egy egyedülálló, karbid fékrendszert fejlesztett ki, 10-szer erősebb, mint az acél.
Egy érdekes cikkünk a témában:
Nagyon nehéz megjósolni az autózás jövőjét
Sőt, egyre nehezebb. Az autógyártók kísérleteznek különböző hajtásláncokkal, önvezető technológiákkal, akkumulátorokkal. Ezek vagy előrelépést mutatnak, vagy semmi forradalmit nem hoznak. Vagy fizikai akadályai vannak, vagy az előállítási költségek rúgnak olyan nagyra, hogy nem érdemes kereskedelmi viszonylatban gondolkodni. A Hyundai teljesen nyilvánossá teszi a fejlesztéseit, azt megvizsgálva pedig könnyen képet kaphatunk arról, merre is tart az autóipar, ha nem is pontosan, de behatárolhatóan.