Hogy lehet úgy a Batur a jövő, ha mégis W12 -essel gyártották? Azért, mert a dizájnban elhagytak egy nagyon fontos, tipikusan Bentley jelleget. Nem mellesleg ez a modell kapta meg legutoljára ezt a bitang teljesítményű motort, úgyhogy több szempontból is különleges darab lett.
A limitált szériás Batur, hasonlóan a 2020 -ban bemutatott Bacalarhoz, ismét Continental GT alapokra épült, de most nem egy roadstert, hanem egy túrakupét építettek belőle. Ami miatt pedig azt állítottuk, hogy ez a jövő Bentley -je, az a kerek lámpa elhagyása, amivel sokkal komolyabb kinézetet kapott, de a hűtőmaszk méretei továbbra is árulkodnak arról, hogy ez azért még mindig ugyanaz a gyártó, és bizonyos dolgok talán sosem változnak, előnyére.
A Batur tehát azt mutatja meg, milyen lesz a Bentley 2025 -től, és remek lezárása illetve nyitánya egy új korszaknak. Nem mellesleg ez a modell a legerősebb motort kapta amit valaha Bentley -be szereltek, a Continental GT-ből ismerős 6 literes biturbó W12-es teljesítményét 659-ről 740 lóerőre növelték, a maximum 1000 Nm nyomatékot pedig nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó tart kordában. A vezetési élményt elektronikus differenciálzár és hátsókerék-kormányzás teszi még könnyebbé, ezáltal megadja a lehetőséget a valóban sportos közlekedésre.
A belső dizájn is nagyon kreatív és meglehetősen nívós lett. A kormánykerék középállását jelző sávot és az indítógomb körüli üzemmódválasztó tárcsát 18 karátos aranyból készítették el, a műszerfal jobb oldalára pedig a W12-es motor hangmintáját gravírozzák fel. Menő! A Baturból mindössze 18 példányt gyártanak a Mulliner részlegnél, az ára 1,95 millió eurónál kezdődik, de ne is számolgasd tovább az utcádban lakók minden vagyonát, mert minden példány ELŐRE ELKELT!