2018 -ban mutatták be először fotókon a BMW Vision iNext -et, ami arról szól, hogy már csak azt kell eldöntened, visznek vagy vezetsz inkább te. Hogy az iNext -el mi lett, azt nem tudjuk, de 2021 -re ígérték, azonban lassan három éve nulla információ van róla. Helyette viszont itt az M NEXT, ami egy sokkal kézzelfoghatóbb, a hivatalos oldalon is részletesen tárgyalt és bemutatott koncepció.
A BMW Vision iNEXT-tel ellentétben, amely azt mutatta meg, hogy az autonóm vezetés milyen módon változtatja meg a jármű fedélzetén zajló életet, a BMW Vision M NEXT azt demonstrálja, hogy a digitális intelligencia miként teheti élmény- és érzelemtelivé az önműködő haladást. Míg az M NEXT elődje a nagy ablakokkal világossá tett, otthonos hangulatú, kellemes anyagokkal borított belsőben nem zavart össze senkit az egyetlen korménykerék, két pedál és két kijelzővel, ami főleg az önvezető technológiára szeretett volna hagyatkozni, addig az utód annak ellenére, hogy még futurisztikusabb és még kevesebb a fizikai kijelző, kissé zsúfoltabb, de sokkal inkább VEZETÉSRE való.
Az iNext és az M NEXT összehasonlítása:
De akkor, ha már a hivatalos BMW Magyarország oldalán főleg az M NEXT -ről olvashatunk, az iNext -nek meg híre sincs, kicsit összefoglaljuk mik azok az okok, amik miatt EZT akarod majd vezetni. Mindig.
Az M NEXT a külső megjelenés e törekvést a sportautós arányokkal hangsúlyozza ki, míg a belső tér kialakítása következetesen a vezetőt helyezi a középpontba. A megjelenését az ikonikus BMW Turbo és az innovatív BMW i8 dizájnelemeiből a jövőbe mutató módon ötvözték, ezzel tették igazán egyedivé és tökéletesen futurisztikussá. Gatározott, kézzel rajzolt vonalai csak rásegítenek erre az érzetre. Az autó elsődleges célja, hogy minden információ akkor, és pont akkor jelenjen meg a vezető számára, amikor és ahol kell.
A funkciók működtetése intuitív és egyértelmű, minden fontos részlet közvetlenül a vezető látómezőjében jelenik meg.
fogalmazott Domagoj Dukec, a BMW dizájnfőnöke
A tudatosan visszafogott stílusú kialakításnak köszönhetően a pilóta teljes egészében a vezetésre összpontosíthat, ezért is írtuk fentebb azt, hogy “elődjével” ellentétben nem a kellemes utazásra, inkább a vezetés élményéra koncentrál, annak ellenére, hogy gyakorlatilag 50 évet lépett a jövőbe. A formabontó, ám mégis BMW -s dizájnt egy házon belüli pályázat alapján sikerült kiválasztani. Az ötleteléstől a kész terv elfogadásáig 18 hónap telt el, és szinte az összes BMW -s dizájner részt vett a saját pályamunkájával. Izgalmas időszak volt ez a márka életében, és büszke lehet magára a tervező.
Ha tetszett a cikk ez is érdekelni fog:
Nagyon nehéz megjósolni az autózás jövőjét
Sőt, egyre nehezebb. Az autógyártók kísérleteznek különböző hajtásláncokkal, önvezető technológiákkal, akkumulátorokkal. Ezek vagy előrelépést mutatnak, vagy semmi forradalmit nem hoznak. Vagy fizikai akadályai vannak, vagy az előállítási költségek rúgnak olyan nagyra, hogy nem érdemes kereskedelmi viszonylatban gondolkodni. A Hyundai teljesen nyilvánossá teszi a fejlesztéseit, azt megvizsgálva pedig könnyen képet kaphatunk arról, merre is tart az autóipar, ha nem is pontosan, de behatárolhatóan.