A címhez kiegészítésként hozzátartozik, hogy minden gyártó előnyben részesíti az elektromos autókat (tehát többségben voltak), de fontos kiemelni, hogy a reprezentatív felmérés eredmények miatt az EuroNCAP minden európai forgalmazású, 2022 -es autót megvizsgált, függetlenül a meghajtástól. Érdekes meglátás, hogy a legbiztonságosabb márkáknak mintegy felét Ázsiában gyártják, ez pedig hatalmas fejlődés az elmúlt évekhez képest.
Az EuroNCAP 2022-es töréstesztjein, 5 kategóriában a legjobb eredményeket elérő márkák közül 2 a Great Wall Motors által gyártott WEY és ORA, további kettő pedig egy-egy Tesla. A Nagy családi autók közül a Hyundai IONIQ 6, nagy terepjárók és SUV-k között a WEY Coffee 01, a hagyományos, hétköznapi elektromos autók között nem nagy meglepetésre a Tesla Model S, kis családi autóból a Magyarországon kevésbé ismert ORA Funky Cat, a kisméretű SUV -k között pedig a Tesla Model Y ért el kiemelkedő eredményeket, ezek mindegyike 90% fölötti rátát hoztak felnőtt védelemben, és a biztonsági rendszereik felszereltsége is 90% feletti.
A szervezet sajtóközleményében kiemeli, hogy a kínai autók óriási fejlődésen mentek keresztül néhány év alatt, hisz köztudottan általában borzalmas eredményeket értek el a törésteszteken. A másik jó hír, hogy egyik 2022 -ben gyártott autó sem kapott 4 csillagnál kevesebbet, ez valószínűleg az évről-évre szigorodó gyártási előírásoknak, európai jogszabályoknak köszönhető.
A teljes listán a legrosszabb felnőttvédelmi osztályzatot a Ford Puma kapta (75%), a gyermekek védelmében a Honda HR-V teljesített alul (75%), a gyalogosokat legkevésbé a Volkswagen ID. Buzz kíméli (60%), a járművek elektronikus biztonsági rendszerei tekintetében pedig a Kia Niro végzett az utolsó helyen (60%), – írja a Villanyautósok.hu. Ha azonban a Kia Niro -hoz megrendeled a biztonsági extrákat, a teljesítménye 79% -ra javul, a lista végére pedig ez utóbbi kategóriában a BMW 2-es kupé és az i4 kerül 64-64% -al.
További fontos adalék így a cikk végére: a hagyományos, belsőégérű motorok üzemanyagtartályát teljesen kiürítik, és vízzel töltik fel, hogy a jármű súlya ne változzon, viszont az elektromos autóknál az akksikat nem cserélik le, így azok komoly erőhatás esetén akár ki is gyulladhatnának, de a töréstesztek során egyik esetben sem történt meg.
(Forrás: Villanyautósok.hu // Borító: @yapics)