Úgy is mondhatnánk, hogy “nincs bírás” a brit bajnokkal. Második és harmadik helyen Max Verstappen és Valtteri Bottas ért célba, a Ferrari meg fasorba sincs. Nem tudjuk, hogy a maranellóiak mi a fenét csinálnak, de ez az idény elég bukónak tűnik.
Mint azt tegnap írtuk, a pályafutásának 90. pole-pozícióját megszerző Lewis Hamilton mellől csapattársa, Valtteri Bottas, majd a Racing Point versenyzői, Lance Stroll és Sergio Perez indulhattak. A két Ferrari az 5. és 6. helyről, a 7. rajtkockáról pedig Max Verstappen rajtolt. Verstappen a rajtrácsra kivezető körön a falnak csapta az autót, de szerencséjére a rajtra össze tudták rakni.
A Haas csapata furfangos volt, ők egyből a bokszból indultak, mivel a felvezető kör végén mindkét autó kijött kereket cserélni, száraz pályára számítottak. A taktika be is jött, egy ideig (míg a többiek csak a második körtől mentek ki) vezették is a versenyt. Erre joggal büszkék is voltak:
Lap 5/70: So it was a bold call but looks like the right call!
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 19, 2020
The field is flooding in for dry tires and we’re up to:
P3️⃣ MAG and P4️⃣ GRO#HaasF1 #HungarianGP pic.twitter.com/NhJAytP1yt
A 2. körtől Leclerc és Bottas mentek ki a száraz pályára való abroncsokért, majd követte őket a mezőny többi része is, de nem tartott sokáig ezeknek a gumiknak a koptatása, mert a 21. kör környékén igencsak esőre állt az idő, elsőként a Ferrarik kapták meg újra a kemény keveréket. Gumicsere tekintetében nem volt unalmas, a második helyen autózó Verstappen a 36. kör végén ment ki kemény keverékűért, majd az élen haladó Hamilton 1 körrel később a közepesért, Bottast pedig a harmadik helyről az 50. körben kihívták őt a bokszba, ahol a kemény keverékű abroncsokat szerelték fel autójára.
Ment a taktikázás kinek jobban, kinek kevésbé. A futam végül Lewis Hamilton sima győzelmével ért véget, második helyen Verstappen, majd a brit hatszoros bajnok csapattársa, Bottas ért célba. A negyedik helyre büszke lehet Stroll, a Racing Point egyébként az időmérő alapján is nagyon elkapta a mogyoródi pályát, ötödik helyen pedig a másik Red Bull Racing -es, Albon ért be, megelőzve Vettelt, akire Hamilton gyakorlatilag egy teljes kört rávert. A német pilóta mögött Perez, Ricciardo, Magnussen, Sainz, és a csapattársa, Leclerc csak tizenegyedik helyen végzett. Räikönnennek nem csak az időmérő nem jött össze, de a futamot is tizenhatodik helyen fejezte be.
Kétségtelen, hogy Hamilton még mindig karrierje csúcsán van:
Hamilton körrekordot döntött a Hungaroringen
Lewis Hamilton 1:13.447 -es rekorddal zárta az időmérőt, ez azt jelenti, hogy egy teljes másodperccel gyorsabban ért körbe, mint eddig bárki ezen a pályán. Meg egyben azt is, hogy ez pályafutásának 90. pole-pozíciója, ami nem csak egyéni rekord, hanem az első pilóta a Forma-1 történetében, aki pályafutása során 90+ rajtelsőséget szerzett.