Gigantikus biciklitemetők születnek, és nem csak azért, mert dokkolókat “elfelejtettek” kiépíteni.
A világ többi nagyvárosával ellentétben, míg Peking 63% -a az 1980 -as években biciklizett, mára ez már csak egészen pontosan 17,8% -ra csökkent. A biciklimegosztók pedig gigantikus flottáikkal többet láttak ebben a dologban, mint ami valójában. A Pekingben működő közel 60 biciklimegosztó cég 16-18 millió kétkerekűt szabadított a városra.
A sokmilliárdos haszon ellenére dokkolók nem épültek, pedig nagyon kéne a városlakóknak. Főleg úgy, hogy a 11 millió lakosú Peking összesen 2,4 millió biciklit használ… vagyis használna.
A várost elözönlő bicajok nagy része abból is keletkezik, hogy a legnagyobb startupok küldetéstudatból gyártják a közlekedési eszközöket, mondván fontos társadalmi munkát látnak el. Az ország harmadik legerősebb közbringa-szolgáltatója egész pontosan 20 millió regisztrált felhasználóval és közel 700.000 kétkerekűvel rendelkezik, amik az út szélén kupacokba heverve nem csak leírva szürreális látvány, hanem a fotók alapján valóban az.
Kapcsolódó – budapesti víziónk a jövő közlekedéséről:
Hogy fogunk autózni 10 év múlva? Van pár ötletünk… ” SzevaszFaszi.hu
Vajon teljes mértékben átengedjük az automatának a vezetést? Használunk majd tömegközlekedést? Vagy csak azt használunk? Lesznek taxik? Mi fogja meghúzni a határvonalat a robotizált és a manuális között? Hogyan fognak alakulni a közlekedés szabályai? Sok a kérdés és szerencsére majdnem mindre van válasz. Hogy ez mennyire pontos így, azt nem tudjuk, mindenre majd a jövőben derül fény.