Hirdetés ▼

Támogatás

Egy csomó új lehetőséget tartogat számodra a karantén

Végre egy csomó időd van magadra, kiolvashatod a kedvenc könyveidet, vagy ha nem szeretsz olvasni több hangoskönyv-szolgáltatás is a rendelkezésünkre áll, tanulhatsz, temérdek filmet és sorozatot pótolhatsz be, vagy lehuppanhatsz a kanapéra és végre végigtolhatod azokat a konzolos játékokat amikkel már olyan régóta szemeztél. De persze emellett meg kell őrizned a mentális egészséged, hogy ne kattanj be míg be vagy zárkózva. Ehhez adunk most nagyon hasznos tanácsokat neked.

Ne olvass olyan sok hírt!

Néha offold a hírportálokat, és ne azokon nyomogasd a frissítést, mert kevés pozitív, viszont annál több negatív hír fog a nyakadba zúdulni. Talán sokáig nem is kell taglalnuk ez milyen szinten küldi padlóra a közérzeted és a hangulatod. Fontos, hogy meghatározd, hány óránként meddig szemezgetsz a téged érdeklő hírek között, illetve azt is, mely hírportálokat olvasod. Próbálj inkább minket olvasgatni, mert információk mellett érdekességeket is szívesen közzéteszünk.Az lenne a helyes, ha mindenki limitálná az információt, az volna a legjobb, ha a Facebookon a több száz ismerősünknek nem az üres polcokat fotózgatnánk, hanem pozitív, reménykeltő, vagy éppen informáló dolgokat osztanánk meg, aminek valóban hasznát vesszük. A legrosszabb amit tehetünk, hogy hergeljük az embereket.

Mozogj!

Az, hogy kijárási korlátozás van érvényben, nem azt jelenti, hogy nem mehetsz sehova, és hermetikusan el kell magad zárni mindentől. Sőt, ilyenkor még fontosabb, hogy az elméd mellett a tested is formában tartsd, mert az önkéntes vagy hatóságilag megszabott karanténod idejének végére mint egy zombi fogsz kikászálódni a lakásból, emellett az első adandó alkalommal elkapsz valami béna megfázást, esetleg az erőnléted is nagyon durván megfogyatkozik. Amíg megtehetjük, menjünk el reggelente bicajozni vagy futni.

Egy Toulouse -ban élő férfi például nem is ment ki, hanem a mindössze 7 méter hosszú gangon 6 óra 48 perc alatt lefutott maratoni 42,2 kilométeres távval bizonyította, hogy otthon is tök jót lehet edzeni.

Amit most a szabadban megtehetsz az a futás és a biciklizés, mivel az önkormányzatok java része a legtöbb szabadtéri sportpályát lezárta.

Tekerj napi egy órát, és jelentős változást vehetsz észre már pár héten belül is. Nem csak az egészségednek teszel jót vele, de például ha ezt a közlekedési formát választod a buszozás vagy autózás helyett a boltba, (AHOVA CSAK AKKOR MENJ HA MUSZÁJ, KÜLÖNBEN PEDIG #MARADJOTTHON!) amellett hogy kíméled a környezeted azzal, hogy egy autóval kevesebb indul el, pénzt is takarítasz meg. Ráadásul most még erősebb érveink vannak amellett, hogy elkerüld a tömegközlekedést.

A másik kiváló mozgási forma most a futás. Ennél egyszerűbb nincs. Csak egy pár kényelmes futócipő (nem muszáj húszezres kategóriában keresgélned), és egy megfelelő hely kell a futáshoz, ahol a lehető legkevesebbet találkozol más emberekkel, illetve kellő távolságot tudsz tartani. Kezdd félórával, majd juss el az egy óra megállás nélküli futásig. Meglátod, menni fog az.

EZ A CIKK A PATREONON FOLYTATÓDIK! >>

(Fotó és borító: Unsplash)

⬇ Oszd meg a barátaiddal is!