Jelenleg nagy a tét a budapestiek kezében: megtartják a mostani jól működő forgalmi rendet, vagy visszaviszik a dugókat az ország egyik legjelentősebb hídjára. Reméljük bölcs döntést hoznak, már csak ezek miatt a látványtervek miatt is, amik csak akkor valósulhatnak meg ebben a formában, ha a Lánchídról kitiltják az átmenő autós forgalmat.
Abban az esetben, ha a fővárosban élők a dugómentes Lánchíd mellett teszik le a voksukat az első Budapesti Lakógyűlésen, sok új zöld területet kaphat a Széchenyi tér, a József Attila utca és a Clark Ádám tér, melyeknek a forgalmi rendjén is olyan szinten tudnak majd változtatni, hogy az ne okozzon fennakadásokat, de élhetőbb környezetet teremtsen az ott élők számára. Az ilyesmi nem ritka, az autósok kiszorítása olyan helyekről, melyek indokolatlanul bedugulnak csupán a forgalom rossz terelése miatt, már megszokott a nyugati nagyvárosokban. Ezekről mi is többször írtunk, itt van például Bécs teljesen új közlekedési koncepciója is.
A Lánchíd felújítása megújult lendületet adhat a történelmi belváros megújításának, nemzetközi szinten is helytálló gyalogos sétánnyal összekötve Budapest legfontosabb látványosságait.
– mondta Karácsony Gergely főpolgármesterA többiek ezt olvassák épp:
Erő Zoltán, Budapest főépítésze szerint a Lánchíd felújítása egy jóval nagyobb terület rendezését teszi lehetővé, többek közt a történelmi belvárost is. Hasonlóan vélekedik Grabner Balázs is, a Korzó Tervezési Stúdió vezető tervezője, tájépítész, aki a cikkünkben mellékelt látványterveket is készítette, jól összehangolva a múltat és a jelent. Egy olyan Budapest képe jelenik meg ezeken a terveken, ahol mindannyian szeretnénk élni, és délutánonként a Duna partján zöld területen élvezni a jó időt.
Ahogy az a látványterveken látható, az autós forgalom a többek közt a Széchenyi téren 70% -al csökkenne a mai állapothoz képest, 7 ezer négyzetméterrel növelve a gyalogosok által használható terület nagyságát. A József Attila utcában széles járdák, biztonságos kerékpársávok és egy teljesen új fasor kaphatna helyet. A Clark Ádám téren pedig, mivel a többi strukturális átalakítás már nem terelne túl nagy autós forgalmat ide, egy kisebb körfogalmat kaphatna, így már gyorsabban körül járhatóvá válna gyalogosan is a terület.
Azonban ez mind a budapestiek döntésén múlik, ugyanis ha visszaterelnék a forgalmat a hídra, azzal sajnos ezek a tervek nem megvalósíthatóak, és jelentősen át kéne gondolni a koncepciót, illetve sokat el kéne venni belőle, pont, ami a lényegét adja a dolognak. A Lánchíd közlekedéséről 14 évnél idősebb budapesti lakos szavazhat. A szavazás nem csak a Lánchídon közlekedő közösségi közlekedés versenyképessége miatt fontos, hanem azért is, mert alapjaiban meghatározza a Lánchíd környezetének és a belváros fejlesztésének a jövőjét.
(Forrás és fotók: lakogyules.budapest.hu)