Röviden: zöld, áramvonalas és kurva gyors! Hosszabban alább írjuk le.
Egy kicsit visszarepülünk a történelembe, mert az egész ott kezdődött. 1992-ben elkészítették az első utcai szuperautójukat, a McLaren F1 -et, amely 391 km/h végsebességével 12 éven keresztül tartotta a világ leggyorsabb utcai autója címet. Aztán a McLaren a 12C bemutatásával, amelynek minden évben jött egy új modellje, teljesen új korszakot kezdett a gyártó. A mostani modellt a korábbi belépőszintű 570S utódjaként aposztrofálják, de ezúttal, így 2021 -ben az Artura (így hívják) hibridnek született, és nagyon jól áll neki.
Az eddig használt V8 -as helyett egy V6 biturbó 585 lóerővel, ezt kiegészítve pedig egy 95 lóerős villanymotor kapott helyet a McLarenben, a kettő együtt 680 lóerő, így 3 másodperc alatt 100 -on van, 8,3 másodperc után már kétszázzal száguld, 21,5 másodperc után éri el a háromszázat, a végsebessége 330 km/h.
Az Artura nem csak szép, de meglepően környezetkímélő is. Pontosabban úgy fogalmaznánk, hogy KÖRNYEZETKÍMÉLŐBB, mint a prémium kategóriás és jóval drágább P1, akár harminc kilométert is mehet károsanyag-kibocsátás nélkül. Ezt elsősorban a gyártó úgy magyarázta, hogy a szűk belvárosi utcákon, ahol amúgy sem lehetséges túl gyorsan menni, legalább nem az üzemanyagot égeti feleslegesen, hanem tisztán elektromos hajtással krúzol. A 185 ezer fontért, azaz több mint 76 millió forintnak megfelelő összegért rendelhető Artura szerintünk tök jó választás, környezettudatos gazdag fickók számára.
Mostanság mindenki hibridet készít:
Egy Maserati hibrid? Ugye csak viccelsz?
Ahogy az olaszok gyártanak autót, na úgy nem gyárt senki. De sajnos akár tetszik akár nem, mindenkinek igazodnia kell az új környezetvédelmi alapelvekhez, mely az egész világot és minden márkát kötelelez. Bármilyen furcsa is, ez a Maserati bizony hibrid hajtással dolgozik. Persze, ez nem gond, csak furcsa.