A Pagani Imola egy tipikus olasz szuperautó. Imolát, mint a vesenypályát már ismerjük sokan, főleg akik jobban benne vannak az autósportban, és igazából az olaszok szuperkönnyű versenyautójának a névadója is ez a helyszín, méghozzá azért, mert csaknem 16.000 kilométert tettek itt meg vele a teszteken.
Ahhoz képest, hogy a hivatalos bemutató majd március harmadikán esedékes a genfi autószalonon, máris elkelt mind az 5 legyártott darab, egyenként ötmillió euróért. A hátsókerék-meghajtású Pagani Imola motorháza alatt a Mercedes-AMG-től érkező hatliteres V12-es biturbója 827 lóerős teljesítményt tud, amihez egy hétfokozatú váltó társul.
A gépet úgy rakták össze, hogy az a lehető legkönnyebb legyen, így az anyagfelhasználásra különösen ügyeltek. Vékony fényezést és kovácsolt alumínium alkatrészeket kapott, valamint titánium és a króm-molibdén acélt is felhasználtak az építése során. Az autó tömege mindössze 1246 kilogramm, viszont nem található róla egyenlőre sehol fotók a beltérről. Keresve sem találsz rajt hibát.
Korábban egy cikkünkbe már toplistás lett a Pagani:
5 szuperautó ami jobb, mint a szentháromság
Chris Harris angol autószakértő és újságíró volt az első, akinek sikerült érdemben összehasonlítani azt a 3 autócsodát, a LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder, amik nem csak hogy hibridek, de majdnem egyidőben készültek és egymás legyőzésére születtek. Ezt azóta az angol sajtó szentháromságnak nevezi, innen az elnevezés.