A gyártónál a hatvanas évek óta csak Blitz -ként emlegetett villám a körben most megint kap egy kis frissítést azután, hogy 2020 -ban az első elektromos modelleken jelent meg a most használt verzió. A Blitz legfeltűnőbb része, hogy a villámot felszeletelték a körön belül, ezzel kicsit extravagánsabb dizájnt kapott az új logó. Várhatóan 2024 -től láthatjuk majd az új autókon, és kíváncsiak vagyunk, hogy néz ki élőben.
A történelem során nem csak logót váltottak, hanem tevékenységet is
Philipp Wilhelm Opel lakatosmester legidőseb fia, Adam Opel 25 éves korában, 1862 augusztusának végén vágott bele a varrógépüzletbe. A Liège, Brüsszel és London után Párizst is megjárt okos és eltökélt srác szülei házában nyitotta meg első, szerény műhelyét, de apja nem nagyon bízott a varrógépek sikerében. Rüsselsheim, a hely ahol szülei háza állt ekkor mindössze egy 2000 fős település volt, ennek ellenére ez elég volt ahhoz, hogy elinduljon a világhír felé.
Az első varrógép összeszerelése még hónapokig tartott, de miután elkészült, a helyi Hummel szabóság megvette, és negyven éven át használta. A sorozatgyártás szépen elindult, alig 1 évvel később a feltörekvő Adam megvette nagybátyja istállóját, amit átalakított egy komplett üzemmé. A bátyja, Georg egyenesen Párizsból látta el őt alkatrészekkel.
Mivel a varrógépeknek nagy sikere volt, 1868 -ban már egy kétszintes üzemet épített, gőzgéppel, iroda- és lakószárnnyal. Itt már 40 dolgozója volt, a gyártás folyamatosan futott fel, 1886-ban már 18 ezer Opel varrógép készült, a márka Németország egyik legnagyobb varrógépgyártója lett, és egész Európába exportált.
1887 őszén aztán jött a fordulópont, az ipari fejlődés és az új igények mind arra sarkallták az immár üzletileg sikeres Adamet, hogy belevesse magát a kerékpárgyártásba is. 1888 -ig a velocipédeket gyártották, aztán az üzem sorain leváltották a modern, kiskerekű kerékpárokra, 1890-re már több mint kétezer biciklit értékesített a márka, 1920-ra pedig a világ legnagyobb kerékpár gyártójává vált.
Adam Opel 1895-ös halála után az öt fia által működtetett vállalkozás életében komoly lépés volt, amikor 1899-ben a tulajdonosok úgy döntöttek, autógyártásba fognak. 1906-ban elkészült az ezredik autó, de a komoly áttörést az jelentette, amikor 1907-ben az Opel a császári udvar hivatalos automobilszállítójává léphetett elő. A sztori innentől már ismerős lehet számodra is, az ezt követő évtizedekben meghatározó piaci szereplője lett az autógyártásnak. Magyarországon például annyira népszerű a mai napig, hogy ebből fut a legtöbb a magyar utakon, közel 494 ezer darabbal.
Ez még a “régi” logóval készült:
Elég pofás lett az új Opel e-Corsa
Még idén piacra dobják a megújult e-Corsa -t, ami dizájnra is pofás, de az igazi újítások a kasztni alatt lapulnak, többek közt nagyobb akksival, ezzel a hatótáv 400 kilométer fölé növekszik.
(Forrás: Player)