Mint arról érintőlegesen, egy gyors megosztás keretében a Facebookon jeleztük, Vettel távozik a száguldó cirkuszból, rövidesen pedig kiderült, hogy helyére Fernando Alonso ülhet be. Aztán jött a felfordulás…
A négyszeres világbajnok múlt héten jelentette be egy Instagram videóban, hogy 2023 -ban már nem lesz a Forma-1 versenyzője. Vettel többet szeretne a családjára koncentrálni, ennek ellenére a döntés nagyon nehéz volt, hiszen az autósport határozta meg az életét. Vettel 2007-ben versenyzett először a Forma-1-ben. A BMW után a Toro Rossóval megszerezte az első futamgyőzelmét 2008-ban, majd innen a Red Bullhoz igazolt, ahol 2010-től 2013-ig minden évben megnyerte a Forma-1-et. 2015-ben a Ferrari pilótája lett, jelenlegi csapatához, az Aston Martinhoz 2020-ban igazolt.
A SzevaszFaszi tőled is függ. Segíts egyszeri, vagy rendszeres támogatással:
Nem találgathattunk túl sokat, 3 nap múlva nagy bejelentés érkezett, az egyszer már “nyugdíjba vonult” 41 éves Fernando Alonso 2023 -tól az Aston Martin pilótája lesz, tehát elég hamar betöltötték a megüresedő helyet, feltételezhetően Vettel döntése és a csapat új szerződése a veterán korábbi bajnokkal már az asztalon volt. Jelenleg amúgy ez visszalépés Alonsonak, hisz az Alpine, amit most otthagy, 95 ponttal 4. a világbajnoki pontversenyben, az Aston Martin pedig utolsó előtti helyen áll mindössze 20 ponttal.
Aztán nem sokkal később jött egy közlemény, hogy a Forma-2 -ből ültetik Alonso helyére a fiatal Oscar Piastrit. Csakhogy a bejelentés után kevesebb mint két órával Piastri jelezte, hogy semmi esetre sem akar 2023-ban az Alpine-nél vezetni. Az idén tartalékosként alkalmazott Forma-3-as és Forma-2-es bajnok Oscar Piastri igazolásáról úgy írtak, hogy ő eközben erről nem hogy nem tudott semmit, de szerződést sem írt alá 2023 -ra a csapatnál, és az Alpine -nál még utánpótlásként sem szeretne vezetni a jövőben. Nagyon valószínű, hogy jogi következményei lesznek ennek, ugyanis az ausztrál pilóta az Alpine szerint olyan szerződést írt alá velük még korábban, ami kizárja, hogy másik F1 -es csapathoz igazoljon, márpedig Piastrinak jelenleg ez a szándéka. Később aztán a vezess.hu kíváncsi újságírói kiderítették, hogy a 21 éves pilóta valamikor korábban már megyegyezett egy másik csapatnál, minden bizonnyal az ügyeit intéző Mark Webber a McLarennél, Daniel Ricciardo utódjaként keresne neki helyet.
Hogy aztán a száguldó cirkusz hű legyen a nevéhez, ez a lavina még nem ért véget: Bár korábban is felreppentek hírek, hogy Daniel Ricciardóban kicsit csalódott a McLaren, emiatt nem is volt olyan felhőtlen a viszony a wokingiakkal, az eddigi információk szerint a pilóta szerette volna a szerződését végigdolgozni a csapatnál, viszont nagyon úgy tűnik, hogy annyira komolyra fordult a dolog Piastri helyével kapcsoaltban, hogy Ricciardo -t egyszerűen kirúgták, állítja a Motorsport.com című internetes portál. Mindeddig a McLaren nem reagált még az ESPN megkeresésére sem az üggyel kapcsolatban.
Ricciardo, bár a szezonban nem áll jól a ranglistán, sajtóértesülések szerint elég nagy érdeklődést váltott ki több csapatból, de ezt az információt egyelőre kezeljük a helyén. Az viszont kétségtelen, hogy a napokban például Otmar Szafnauer, az Alpine csapatvezetője fogalmazott úgy, nyitott lenne rá, ha visszatérne Enstone-ba az ausztrál, holott 2020 végi szakítása a csapattal nem volt a legbarátságosabb. A korábbi, meglehetősen viszályos szakítást követően viszont elég jó opciónak tűnik számára a visszatérés lehetősége is.
Más csapatoknál is mozgolódások várhatóak, amik nagyban befolyásolhatják Ricciardo sorsát is. az AlphaTaurinál Cunoda Juki 2022 végéig bír szerződéssel, a Williamsnél Nicholas Latifi és Alex Albon is szabaddá válik papíron, igaz, a Hungaroringen elkotyogta a Williams csapatfőnöke, hogy Albon jövőre is náluk marad, az Alfa Romeo egy évre szerződtette az újonc Csou Kuan-jüt, bár meggyőző az eddigi szereplése, úgyhogy valószínűeg hosszabbítanak vele, és szintén lejár az idény végén Mick Schumacher mostani szerződése a Haasszal.
(Forrás: Vezess.hu, F1Világ.hu, Telex.hu)