Avagy a szex és a marketing kapcsolata… Fiatal, idealista nőként arra vágyom, hogy a tudásom és a tehetségem miatt érjen el az ügynökségem sikereket. Magamat köpném mégis szembe, ha vadul tiltakoznék az ellen, hogy a szex elad. – Alberti Dorina írása
Hiszen éppen a mellek és a marketing kapcsolatáról írok egy cikket azért, hogy a konferenciámra tereljem a figyelmedet.
Most biztosan elgondolkodtál rajta, hogy egy szakmai rendezvényre mégis miért vennél jegyet egy fehérneműs kép miatt – különösen úgy, hogy a magazin tartalmának zömét az erotikus tartalom adja?
A szexszel a szexet lehet eladni
Itt most nem a prostitúcióra, vagy a pornóra gondolok. Minden valamire való marketinges tudja, hogy nem a terméket kell eladnia, hanem a megoldást a vásárló problémájára, illetve azon keresztül egy életérzést. De semmiképp sem egy 25x43x32 centiméteres, sötétszürke, hegyes végű, alumíniumból és fából készült tárgyat.
A legjobb, ha a célközönség a terméken keresztül önmagának egy jobb verzióját látja meg.
A szex és a másik nem figyelmének és vonzalmának megragadása az egyik, ha nem a legerősebb ösztönünk. Működni fog egy ilyen kampány egy fehérnemű márkánál, egy férfi tusfürdőnél, vagy egy parfümnél. Egyszerű a képlet, át akarjuk élni a reklámot. Legalábbis az életérzést, amit kínál. Nem lesz hatékony, sőt, egyenesen kontraproduktív lesz a dolog viszont egy bank, vagy egy konferencia esetében. Igen, tényleg konferenciát írtam. Akkor miért azzal kezdtem a cikket, hogy ezzel az írással a konferenciámra akarom terelni a figyelmet?
A figyelem nem minden
Az emberek figyelmét a mai világban nehéz megfogni. Rengeteg inger ér bennünket, ami miatt az agyunk szűri a reklámok zömét. A szexuális ingerekre viszont ki vagyunk hegyezve. Ha erotikus tartalommal hirdetünk, az emberek tehát valószínűleg észre fognak venni. De vigyázni kell ezzel, mert a figyelem még önmagában nem elég.
Ha ugyanis a márkaértékeink nincsenek harmóniában a reklámmal, a márkánk elhiteltelenedik.
Hogy egy nagyon kisarkított példát hozzak – nevetséges, és / vagy felháborító lenne egy olyan kampány, ahol pelenkát próbálnának eladni kismamáknak hatalmas, fedetlen dudákkal. Sőt, bármilyen termék esetében érzékenyen kell megfogni a témát. Egy olyan plakát, mint az itt látható Dolce & Gabbana hirdetés sok embernél kiverheti a biztosítékot, mert erőszakosnak, és a nőket tárgyiasítónak értelmezhető. Egy-egy kisebb márka egy jelentősebb botrányt nem él túl.
A lenti Volkswagen-es példa viszont szintén a témánkba illeszkedik, és egy sokkal finomabb, játékosabb módon dolgoztatja meg a fantáziánkat. A szexszel való hirdetés lehet olcsó és bántó, de művészi szintű és kreatív is.
Lehet akkor most konferenciát eladni vele, vagy nem?
Eladni üzleti konferenciát önmagában mellekkel nem lehet. Mind a reklámokat, mind a márka alapelemeit úgy terveztem meg, hogy más érzések kapcsoljanak be, ne a szex. Elismertség, megbecsülés, önbizalom, önmegvalósítás, tudás, pénz. Ezek az alapértékek, amikre fókuszálok. A cikk maga közvetlenül nem reklámja az eseménynek.
A mellek egyetlen dologra voltak hivatottak – hogy meghallgass engem.
Alberti Dorina vagyok, a NeoBrand alapítója.
Az én történetem rendhagyó módon indult – meghúztam a határaimat, és mindenki kint maradt.
Ezért létrehoztam a saját kis buborékomat, amiben igyekszem mindent a saját értékrendem szerint működtetni. Ebből a térből született meg a NeoBrand ügynökség.
Az értékrend szó nem csak a népszerű kifejezések puffogtatása az én esetemben. Az értékteremtésben hiszek. A saját márkámban abszolút az edukációra helyezem a hangsúlyt, mind a workshopok, mind pedig az ügynökségi munka tekintetében. Azon belül is egy olyan szemléletet próbálok átadni, ami a világot előrevivő, társadalmilag felelős vállalkozások kiépítését teszi lehetővé a trendekkel és a túlfogyasztással szembe helyezkedve.
Olyan vállalkozóknak szeretnék segíteni, akik őszintén hisznek a márkájukban, büszkék rá és szeretik azt!
(Borító: @jonatron)